10 lucruri pe care le fac in fiecare zi pentru o viata sanatoasa

10 lucruri pe care le fac in fiecare zi pentru o viata sanatoasa

traiescsanatosImi place sa cred ca am o viata sanatoasa bazata pe un stil de viata echilibrat. Pentru asta nu fac nimic deosebit, doar urmez cateva obiceiuri simple care imi ofera satisfactie si motivatie sa merg mai departe pe acest drum.

Ceea ce fac eu, poti sa faci si tu. Afla cat este de simplu:

  1. Ma trezesc „cu noaptea-n cap” in fiecare dimineata (in jur de ora 06:00) pentru a avea timp sa mananc, sa ma antrenez si sa ajung la serviciu la ora 09:00;
  2. Nu sar peste micul dejun. Imediat dupa trezire, beau un pahar de apa calduta cu miere si lamaie si fara exceptie servesc micul dejun de obicei pregatit din seara precedenta. Ce aleg sa mananc dimineata gasiti AICI.
  3. Imi pun corpul in miscare. Imi place sa combin antrenamentele de forta din sala cu antrenamente facute afara (HIIT, intervale sprint-alergare sau trail). Mereu incerc exercitii si miscari noi, prin care sa imi cresc conditia fizica si performantele atletice. Cateva franturi din antrenamentele mele gasiti AICI. Prefer sa imi fac antrenamentul dimineata.
  4.  Mananc 3 mese principale si 2 gustari. Este o regula la care tin foarte mult. Incerc sa ii ofer corpului hrana de calitate la intervale de timp egale (din 3 in 3 ore) in cadrul a 3 mese principale (mic dejun, pranz si cina) si 2 gustari (intre mic dejun si pranz si intre pranz si cina);
  5. Consum fructe si legume proaspete. Un mar sau o banana imi ofera necesarul de „dulce” pentru ziua respectiva. De obicei consum portia de fructe ca si prima gustare (intre mic-dejun si pranz) sau chiar la micul dejun. Evit fructele dupa ora 16:00.
  6. Evit produsele conservate si de tip fast-food. Nu am incredere in produsele alimentare conservate, pentru ca au un continut ridicat de zahar sau sare. Cat despre produsele fast-food 🙁 …Nu multumesc!…Prefer cele „slow”.
  7. Beau minim 2.5 litri de apa. Iar in ziua cu antrenament  ajung la 3.5-4 litri de apa consumati pe parcusul intregii zile. Un pahar de apa imediat dupa trezire si un pahar inainte de somn. Citeste si despre alte metode de hidratare AICI.
  8. Dorm minim 7 ore in fiecare noapte. Daca  se face ora 11:00 si nu sunt in pat, atunci trebuie sa fie un motiv foarte serios. Odihna (recuperarea) este la fel de importanta ca si alimentatia sanatoasa si antrenamentul fizic.
  9. Gandesc pozitiv orice situatie si incerc sa o rezolv cu minim de stres (aici e loc de mai bine 🙂 ).
  10. Am grija sa fac lucruri care imi fac placere: savurez o cafea buna, citesc presa sportiva internationala, am grija de persoanele dragi(familie) si caut ultimele noutati din lumea fitness-ului.

Precis si TU iti doresti o viata linistita si sanatoasa. Dar ce faci pentru asta?

Daca ti-a placut ce ai citit, urmareste #InstaFit pe PAGINA DE FACEBOOK!

viata-sanatoasa

 

Scrie ce gandesti: