5 motive sa nu mai sari peste antrenamentul de picioare

5 motive sa nu mai sari peste antrenamentul de picioare

Daca cumva consideri antrenamentul de picioare o pierdere de timp, te inseli amarnic. Picioare puternice inseamna corp puternic. Iar picioare puternice fara sa le antrenezi constant, eu nu am vazut.  Asadar, „Don’t skip leg day!” 

5 motive serioase sa nu mai sari niciodata peste antrenamentul de picioare:

  •  Consumi mai multe calorii decat intr-un antrenament cardio. Un antrenament specific de picioare este format din exercitii si miscari compuse. Gandeste-te la genuflexiuni, fandari sau presa de picioare. Toate sunt exercitii de baza, care implica mai multe articulatii si inevitabil sunt implicate mai multe grupe musculare (nu doar muschii picioarele). Asa se explica faptul ca dupa un antrenament de picioare, transpiri mai abundent decat dupa 10 km de alergare sustinuta.
  •  Picioarele bine antrenate garanteaza performante in toate sporturile. In timpul alergarii ai nevoie de stabilitate, forta si rezistenta la nivelul picioarelor. La fel si pentru  inot, ciclism, atletism, baschet sau sporturi de iarna.
Picioarele ciclistului polonez Pawel Poljanski dupa 16 zile in Turul Frantei.
  •  Antrenamentul de picioare ajuta sa slabesti mai usor. Muschii picioarelor compun cea mai mare grupa musculara din corp. Si atunci cand ii antrenezi cum trebuie, se consuma multa energie (multe calorii) pentru ai pune in miscare. Mai mult de atat, consumul de energie continua si dupa antrenament, pentru recuperare.
  • Picioare mai puternice, dureri de spate mai putine. Pentru a evita durerile de spate, ai nevoie de o stabilitate foarte buna in zona mediana (abomdomen si zona lombara). Pentru mine cel putin, cel mai bun antrenament pentru abdomen sunt genuflexiunile cu bara in fata sau fandarile cu bara deasupra capului.
  • Picioarele bine antrenate ofera corpului un aspect placut. Un obicei destul de frecvent mai ales in randul barbatilor este sa isi antreneze intensiv partea de sus a corpului (piept, brate, spate) si uita ca au si picioare. Asa au aparut indivizii „chicken legs” 🙂 Dar ce poate fi mai placut ochiului decat un corp bine proportionat, cu niste picioare tonifiate si  frumos „lucrate”.

Concluzia este una simpla: Nu uita ca ai picioare si antreneaza-le in mod constant in sala, acasa sau afara.

Antrenamentul de picioare este un #obiceisanatos si doar cu picioare bine antrenamete poti spune ca esti #InstaFit. Gasesti mai multe pe pagina de facebook.

Scrie ce gandesti: