Alergarea pe banda la tine acasa. Pro sau contra?

Alergarea pe banda la tine acasa. Pro sau contra?

Chiar daca vara s-a terminat, alergarea continua. Cel putin asa ar fi normal. Indiferent de conditiile meteo, antrenamentul tau nu trebuie intrerupt pana vara viitoare. Ploua, ninge sau bate vantul? Excelent, vreme perfecta pentru „antrenamente indoor”  – intr-o sala de antrenament multifunctionala sau chiar in propria locuinta.

Da, ai citit bine! Antrenament in confortul locuitei tale. Mai precis, antrenamente cardio la tine acasa. Citeste in continuare si afla cum e posibil:

Cu o banda de alergat de calitate superioara poti inlocui cu succes pista de alergare din parc.

Chiar daca multi ar spune ca sunt doua activitati total diferite, scopul este comun: miscare, miscare, miscare! Depinde doar de tine sa iti faci antrenamentul eficient chiar daca acesta este desfasurat in propria sufragerie. Iti garantez ca in 30 de minute de alergare pe o banda precum Kettler Berlin S2 poti „arde” 300-400 de calorii. Iar cat timp scopul este atins, nu mai conteaza unde s-a efectuat antrenamentul. Incearca urmatorul tip de antrenament:

  • 2 minute mers alert pe plan inclinat (5%) cu viteza 5 km/h;
  • 1 minut sprint pe plan orizontal cu viteza 12 km/h;
  • repeta de 10 ori secventa de mai sus.

Alergarea pe banda, in sala de antrenament sau in sufrageria proprie, este o alternativa excelenta pentru alergarea in parc. Mai ales in conditii meteo neprietenoase sau daca ai doar 30-40 de minute alocate pentru miscare.

In felul acesta se combina confortul propriei locuinte cu beneficiile pentru sanatate aduse de antrenamentele cardio – mai precis de alergare. Imagineaza-ti ca urmaresti un episod din serialul favorit si in acelasi timp alergi 5-6 km si arzi minim 300 de calorii. Pentru mine, pare un scenariu cat se poate de atragator. Tu ce parere ai?

Daca nu ti-ai format inca o idee clara despre alergarea pe banda, citeste mai jos care ar fi avantajele si dezavantajele:

Avantaje:

  • risc minim de accidentare;
  • poti controla ambientul si a parametrilor relevanti (viteza, distanta, timp);
  • disponibilitate indiferent de vremea de afara;
  • solutie excelenta pentru alergatorii incepatori.

Dezavantaje:

  • lipsa rezistentei aerului;
  • apare monotonia si se instaleaza repede stare de „pilot automat”;
  • alterarea biomecanicii si a pozitiei normale de alergare.

Sfatul #InstaFit este sa foloseti banda de alergare, ca si varianta alternativa sau complementara la antrenamentele cardio desfasurate outdoor (in aer liber).

Scrie ce gandesti: