Ce presupune alimentatia pe baza de plante?

Ce presupune alimentatia pe baza de plante?

Alimentatia pe baza de plante este diferita de alimentatia vegana (dieta vegetariana). Aceasta presupune consumul unei varietati de legume, fructe, cereale integrale, nuci, seminte in locul alimentelor procesate de origine animala – cat mai des posibil. In schimb, dieta vegana se defineste prin consumul exclusiv de produse de origine vegetala.

Alimentatia pe baza de plante nu este o dieta!

Atunci cand ai o alimentatie bazata pe produse vegetale, organismul primeste o cantitate crescuta de fibre, vitamine, minerale si grasimi sanatoase.  Acestea asigura functionarea optima a organismului si ofera o protectie ridicata impotriva afectiunilor grave. Nu sunt excluse produsele de origine animala. Carnea, oua sau lactatele fac parte din alimentatie dar intr-o proportie redusa (de 3-4 ori pe saptamana).

Produsele vegetale nu contin grasimi saturate. De asemenea au un continut mic de colesterol. Exact opusul produselor din carne si a lactatelor. Asadar, o alimentatie zilnica compusa preponderent din produse vegetale iti asigura o digestie usoara, nutrienti de calitate si un indice de masa corporala normal.  Acest indice pastrat in valori normale (intre 18,50 si 24,99) este garantia ca nu ai sau vei avea probleme cu greutatea. Adica, esti intr-o forma fizica buna!

Schimbarile mici aduc rezultatele mari.

Daca te-ai hotarat sa treci la o alimentatie pe baza de produse vegetale, fa asta pas cu pas. Incepe usor, inlocuind treptat produsele din carne cu legume si lactatele cu nuci si seminte.

De exemplu, la masa de pranz schimba portia de carne cu fasole, mazare, linte sau naut. Sunt produse vegetale cu un continut ridicat de proteine (12-17 g/100 ) si fibre. Ofera aceeasi senzatie de satietate si un aport ridicat de vitamine si minerale.

Cat despre necesarul zilnic de grasimi bune, atat de benefice unui corp sanatos, il poti obtine fara efort prea mare din avocado, ulei de masline, ulei de cococs, nuci si seminte. Acestea inlocuiesc perfect carnea de peste sau ouale intr-o alimentatie bazata pe produse vegetale.

De ce sa alegi o aliementaie pe baza de plante?

Recunosc ca eu nu urmez o astfel de alimentatie, dar este un obicei sanatos si isi merita locul pe blog. Mai mult, numeroase studii au demonstart ca o alimentatie pe baza de plante reduce riscul aparitiei diabetului de tip2, a tensiunii arteriale si a obezitatii. De notat ca reducerea consumului de carne scade considerail riscul aparitiei bolilor de inima.

O alimetatie pe baza de plante nu inseamna sa renunti in totalitate la carne, oua si lactate. Dar faptul ca vei consuma cantitati mai mari de legume, fructe si cereale integrale (bogate in fibre) in locul produselor de origine animala, te va face sa te simti satul mai mui timp, fara sa adaugi prea multe calorii meselor tale. Asadar, o astfel de alimentatie te ajuta sa slabesti mai usor.

Scrie ce gandesti: