Antrenament seara sau dimineata?

Antrenament seara sau dimineata?

Intrebarea din titlul acestui articol nu ar fi primit un raspuns din partea mea acum 1 an de zile. Acum insa am un raspuns pentru mine si pentru cei care sunt intr-o dilema. Stiu ca sunt suficienti practicanti de bodybuilding amator care frecventeaza salile de antrenament si care au un program de antrenament saptamanal haotic. Dimineata sau seara ? Si dimineata si seara ?

Un antrenament saptamanal trebuie sa fie complet si complex. Complet inseamna ca in decurs de o saptamana sa  antrenezi toate grupele musculare, iar complex inseamna  executia corecta a minim 3 exercitii pentru fiecare grupa musculara. Pornind de la aceste principii ajungem la concluzia ca 3 grupe musculare mari( picioare, spate, piept) si 3 grupe musculare mai  mici(brate, umeri, abdomen) pot fi antrenate in minim 3 zile pe saptamana (2 grupe pe zi). Oricine trebuie sa aleaga un anumit program de antrenament structurat  dupa propriile preferinte. Odata ales un anumit program, daca ofera rezultate, trebuia urmat si respectat pentru o perioada indelungata.

Eu recomand 2 programe de antrenament testate si cu rezultate vizibile . Primul program implica antrenarea a 2 grupe pe zi(o grupa mare si o grupa mica) – luni, miercuri si vineri – antrenament de seara de maxim 90 de minute pe zi. Programul de antrenament numarul 2 presupune cate o sesiune de antrenament  in fiecare zi dimineata de luni pana  sambata – duminica zi de pauza – durata maxim 45 de minute, cu antrenarea unei grupe mari si a unei  grupe mici in 2 zile consecutive. Sunt 2 tipuri de antrenament total diferite. Antrenamentul nr. 1 este recomandabil  incepatorilor pentru ca implica efectuarea a minim 6 tipuri de exercitii diferite pe zi si  ajuta la deprinderea  executiei corecte. Este perfect pentru un antrenament de seara pentru ca 90 de minute de antrenament necesita o perioada imediata de refacere mai  indelungata(somnul de noapte de minim 7 ore). Programul nr. 2  recomandabil pentru practicantii care stapanesc bine  executia exercitiilor, permite prin antrenarea unei singure grupe musculare pe zi, o concentrare si o izolare mai buna pe grupa musculara respectiva. Timpul de recuperare necesar este mai scurt, in timpul zilei o alimentatie adecvata poate sa maximizeze efectele antrenamentului de dimineata.

Antrenamentul efectuat seara sau dimineata este propria alegere pentru fiecare practicant de bodybuilding. In functie de randamentul  fiecaruia, alegem cand ne antrenam la sala. Cand discutam despre bodybuilding amator nu se recomanda  decat  maxim un antrenament pe zi (45-60 minute). Urmareste evolutia si rezulatele. Daca nu se schimba nimic, nu transpira degeaba, schimba programul. E foarte important sa se urmeze  un program fix pentru o perioada indelungata de timp, dar cu conditia sa fie eficient . Cu rabdare si sudoare  multa, apar si rezultatele.

Scrie ce gandesti: