Cum combinam fructele pentru un smoothie sanatos si gustos

Cum combinam fructele pentru un smoothie sanatos si gustos

Un smoothie din fructe proaspete este mereu o optiune sanatoasa daca ai pofta de ceva dulce si bun. Aportul de vitamine si minerale  este unul consistent si extrem de folositor sanatatii. Dar pentru a creste eficienta unui smoothie, musai trebuie sa stim cum sa combinam fructele in blender sau mixer.

Mai mult de atat combinatiile corecte te feresc de situatii neplacute precum indigestie, balonare sau reflux gastric.

Iata mai jos cateva sfaturi utile pentru a obtine un smoothie echilibrat:

  • Pentru un smoothie dulce poti folosi: prune, struguri, banane, cirese, pere;
  • Pentru un smoothie dulce-acrisor (aciditate scazuta) se recomanda combinatii intre mere, caise, fructe de padure, mango, nectarine, papaya sau piersici;
  • Pentru un smoothie acrisor (aciditate ridicata) combina cu incredere mere acre, afine, grapefruit, struguri acrii, lamai, portocale, lime, ananas, prune acre, rodii, kiwi, capsuni.

Asadar, fructele dulci se pot combina cu cele dulce-acrisoare, dar nu si cu cele acide!

Un smoothie plin de savoare si gust se obtine din mere, pere si cirese. Cu un continut bogat in vitaminele A, B, C si E,  este  ideal pentru mentinerea unui ten superb si de asemenea pentru intarirea oaselor.

Smothie din mere, pere si cirese recomandat pentru mentinerea unui ten superb

Combina in blender afine, capsuni si mango si vei obtine antioxidantul suprem. Un astfel de smoothie lupta cu kg in plus si este inclus in orice dieta de slabit.

Smoothie din afine, mango si capsune numit antioxidantul suprem

Un smoothie din ananas si banane este  recomandat inainte de antrenament pentru un plus de energie si vitalitate. Poti adauga si sfecla rosie pentru un aport suplimentar de nitrati naturali pentru o buna circulatie a sangelui  in muschi.

Smoothie din banane si ananas, un plus de energie si vitalitate.

CITESTE: Vrei sa mananci sanatos? Evita combinatiile „fatale” din farfurie


 

Scrie ce gandesti: