Dieta disociata. Mananci si slabesti

Dieta disociata. Mananci si slabesti

dieta-disociataCe vrea sa insemne expresia dieta disociata? E simplu: alimentele se diferentiaza in functie nutrientii oferiti: proteine, glucide (carbohidrati), lipide(grasimi), vitamine si minerale (fructe si legume) si se consuma separat. Regula de baza: nu se combina in alimentatia unei zile alimentele proteice cu carbohidratii sau cu fructele acide(citrice, ananas, etc.).

Alte reguli  care trebuie respectate cu strictete:

  • mesele principale   cu alimentele disociate trebuie servite la interval de minim 4 ore ;
  • desi nu exista limite in privinta cantitatii, nu consuma grasimi, proteine si grucide in exces;

Dieta disociata se intinde pe parcursul a 90 de zile, timp in care se repeta un ciclu de 4 zile distincte din punct de vedere al alimentelor  permise si recomandate.  Micul dejun este acelasi in fiecare zi , adica 2-3 fructe mai putin acide(mere, pere, piersici, banane sau fructe uscate). In decursul acestei diete alterneaza zilele cu consum  de proteine, legume, carbohidrati si fruncte la masa de pranz si la cina. Ordinea trebuie respectata fara exceptie.  Asadar  sa inceapa dieta disociata:

Ziua 1 –  Proteine

  • la pranz  se consuma  carne slaba de pui sau vita, fiarta sau la gratar –  3 felii (200 g),  o felie de paine integrala si salata de legume  fara ulei (doar sare si otet balsamic) fara limita;
  • dupa pranz se consuma o portie de supa (200 ml) fara taietei;
  • in loc de carne se pot consuma 3 oua fierte sau branzeturi cu continut scazut de grasimi;
  • lactatele se pot consuma  doar in aceasta zi –  ziua proteinelor;
  • la  cina se consuma exact  aceleasi alimente ca la pranz dar fara supa.

Ziua 2 -Legume

  • la pranz se consuma orice fel de legume(fasole, mazare, linte, cartofi, morcovi, brocoli) obligatoriu fierte si o felie de paine integrala;
  • salata  de verdeturi (rosii, castraveti, ceapa, ardei, salata verde etc.)  fara ulei ;
  • la cina aceleasi alimente  ca la pranz dar in cantitati mai mici.

Ziua 3 – Carbohidrati

  • la pranz se consuma  paste fierte cu sosuri sau condimente, orez fiert  sau aluat de pizza doar cu ketchup, bulion sau rosii;
  • la cina  o prajitura/ felie mica de tort, 2-3 felii de cozonac sau 3 globuri de inghetata;
  • oblogatoriu la cina o bucata de ciocolata de menaj sau 2-3 bucati de ciocolata amaruie.

Ziua 4 – Fructe

  • la pranz  orice fel de fructe  sau salata de fructe in cantitati  nelimitate;
  • la cina, la fel  ca la  pranz, doar fructe.

Alte  detalii interesante si utile  cu privire la dieta:

  • o data pe luna in timpul dietei trebuie obligatoriu  tinuta o zi de apa in care se bea doar apa fara alte alimente; aceasta zi trebuie sa urmeze ziua de fructe si sa continue cu ziua de alimente proteice;
  • cafea si ceai  se pot consuma  in orice cantitate dar fara zahar si  lapte;

Aceasta dieta a fost creata de medicii americani din sport. Nu reprezinta nici un risc, fiind recomandata chiar de medicii homeopati. Rezultatul este incurajator – pierderea in greutate a circa 9-12 kg in cele 90 de zile. Pe langa pierderea surplusului de greutate, dieta modifica si metabolismul, ceea ce asigura ca acele kg pierdute  nu se  depun inapoi. Dupa terminarea dietei disociate   de 90 de zile se recomanda ca in urmatoarele  90 de zile la micul dejun sa se consume doar fructe. Daca se mai pierd inca 3 kg in aceasta perioada, e clar ca schimbarea metabolismului a avut loc. Se poate urma cu incredere pentru ca rezultatele nu se vor lasa asteptate.

Scrie ce gandesti: