Dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana

O dieta cu principii clare, folosita de mii de ani de in zona Marii Mediterane. Obiceiurile alimentare ale populatiei din sudul Italiei, Grecia, Spania sau Maroc, presupun un consum ridicat de legume, fructe, condimente, ulei de masline, sau peste. Dieta mediteraneana se poate considera o dieta de slabit, dar mai presus de atat, un stil de viata sanatos.

 Alimente recomandate in dieta mediteraneana:

  • legume: ardei, castraveti, rosii, salata, ceapa, morcovi, ridichi, cartofi, broccoli, varza, conopida, vinete, dovlecel, avocado, mazare, fasole, linte;
  • fructe: struguri, caise, prune, portocale, lamai, grapefruit, pepene rosu, pepene galben, mere, pere, piersici, kiwi, smochine, fructe de padure;
  • seminte oleaginoase: alune de padure, fistic, arahide, migdale, caju, floarea soarelui, dovleac, nuci, in, rapita, castane – doar crude;
  • condimente proaspete: menta, oregano, busuioc, tarhon, patrunjel, usturoi, coriandru, cimbru, chimen, rozmarin, ardei iute;
  • fructe de mare, peste proaspat si ulei de masline extra virgin.

Dieta mediteraneana permite un consum moderat de vin rosu si recomanda mierea de albine in loc de zahar. Carnea de pasare este permisa cu moderatie, iar carnea rosie trebuie consumata foarte rar. Produsele lactate trebuie excluse din consumul zilnic.

Dupa 20 de saptamani in care se respecta dieta mediteraneana, efectele se regasesc in scaderea in greutate cu aproximativ 6-7%, scaderea colesterolului cu 9% si reducerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare cu 10 %. Tensiunea arteriala, trigliceridele si glimemia scad considerabil in timpul dietei mediteraneane aplicata si respectata corect.

Scrie ce gandesti: