Exista proteine si fara carne

Carnea, indiferent de culoare, este cea mai cunoscuta sursa de proteine – cunoscuta si consumata, de asemenea. Dar nu este singura sursa din care ne putem lua necesarul zilnic de proteine. Daca ai renuntat definitiv sau temporar la carne, ai suficiente alimente vegetale cu continut ridicat de proteine. Deci, exista  proteine si fara carne!

Iata din ce alimente imi iau eu necesarul zilnic de proteine:

 

  • Fara carne - Fasole neagraFasole boabe (alba, neagra sau rosie). Fasolea neagra (black beans) are un continut ridicat de proteine – 10g/100g. Dar si un continut ridicat de fibre (8g), ceea ce asigura o digestie buna si o absortie ridicata. Alaturi de o portie de orez, fasolea neagra se simte cel mai bine.

 

  • Fara carne - LinteLinte (verde sau rosie). Alte boabe cu continut ridicat de proteine – 9g /100g de linte fiarta. Eu mananc lintea doar fiarta si amestecata cu putin bulion sau rosii tocate. E gustoasa si satioasa, iar garnitura e optionala. Dar cu putin orez langa, parca e si mai buna.

 

  • Fara carne - NautNăut. Acele boabe care seamana cu porumbul, dar nu e porumb. E naut – un aliment atat de drag mie incat l-as manca zi de zi. Doar fiert il adaug intr-o salata de cruditati si obtin o cina minunata. Sa nu va povestesc de hummus. Sa nu uit, 100g de naut fiert contine cam 7g de proteine.

 

  • Fara carne - Mazare boabeMazăre boabe. Cele mai utilizate boabe in bucataria romanilor.  Sunt bune in ciorba, in tocanita, piure sau salate. Boabele de mazare sunt bogate in fibre si proteine (5-6g/100g), ieftine si le gasesti in orice magazin. Recomand cele congelate si mai putin cele conservate in borcan (contin zahar si sare).

 

  • Fara carne - Paste integralePaste integrale. Da, ai citit bine. Pastele din faina integrala de grau au  un continut ridicat de proteine (9-10g/100g) sunt ce trebuie in orice farfurie. Alaturi de un sos din iaurtsi cu  ceva verde langa (broccoli sau dovlecel) –  pastele integrale devin un deliciu.

 

Mai sunt si alte alimente vegetale cu continut ridicat de proteine. Merita sa amintim aici quinoa, nucile, semintele, soia/tofu sau fulgii de cereale (ovaz, orz, hrisca sau porumb).

Proteinele de origine animala din carne, oua, lactate sunt cele mai bune pentru ca contin toti cei 9 aminoacizi esentiali, de care organismul nu ii poate produce de la sine.

Proteinele vegetale din seminte, cereale, legume conţin doar 8 aminoacizi esentiali, cu excepţia proteinei din soia, care ii are pe toti cei 9.

  •   
  •   
  •   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *