10 alimente pentru o viata sanatoasa

Traieste mult, bine si sanatos prin adoptarea unei alimentatii care include “super alimente”.

Ultimele cercetari in domeniul nutritiei, demonstreaza ca persoanele sanatoase trecute de 80 de ani, consuma in mod regulat alimente de top, prezentate mai jos:

salmon

 

Peste. Bogat in proteine si alti nutrienti precum: seleniu, vitamina D si acizi grasi omega-3. Consumul regulat de carne de peste reduce semnificativ riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

Legume. Legumele divers colorate(verde, galben, rosu, portocaliu) sunt o importanta sursa de nutrienti esentiali pentru un corp sanatos. Varza rosie, ardeiul rosu si sfecla sunt in topul recomandarilor pentru o viata longeviva.

Banane. Cea mai importanta sursa de potasiu si minerale esentiale care contribuie la mentinerea tensiunii arteriale la parametrii optimi. O simpla banana contine 450 mg potasiu si 1 mg de sodiu, suficient pentru a preveni slabirea sistemului osos, prin pierderea de calciu.

avacado

Avocado. Se afla in top 5 cele mai sanatoase alimente din lume. Avocado scade nivelul colesterolului LDL(nesanatos) si creste nivelul colesterolului HDL(sanatos). Avocado imbunatateste absortia de licopen si beta-caroten, vitamine esentiale pentru sanatatea inimii.

Broccoli. Contine mai multa vitamina C decat portocalele si mai mult calciu decat laptele. O ramura de broccoli contine mai multe fibre decat  felie de paine din tarate de grau. Broccoli este o bogata sursa de vitamina A  si agenti “anti-cancer” precum glucoraphanin, beta-caroten sau seleniu.

Tomate. Sunt surse excelente de vitamina C, vitamina A, potasiu si fier. Rosiile contin antixidanti in cantitati notabile, iar continutul ridicat de licopen le ofera tomatelor statutul de “inamic” al cancerului.

berries

Fructe de padure. Delicioase, aromate si extrem de sanatoase, cu un continut ridicat de antioxidanti care ajuta la consolidarea imunitatii. Un consum regulat de afine, zmeura sau mure tine batranetea la distanta.

Ulei de masline. Contine cantitati importante de acizi grasi monosaturati si substante antioxidante. Consumul echilibrat de ulei de masline contribuie la o buna functionare a inimii si a creierului.

Usturoi. Beneficiile asupra sanatatii coplesesc o respiratie cu iz de usturoi. Consumul de usturoi reduce riscul aparitiei infarctului miocardic, imbunatateste sanatatea articulatiilor si creste absortia de zinc si fier.

Vin rosu. Un consum zilnic de 100 ml contribuie decisiv in fluidizarea sangelui si previne aparitia bolilor cardiovasculare. Vinul rosu previne acumularea de tesut adipos si mentine nivelul normal al insulinei. Se recomanda un consum moderat.

sursa www.muscleandfitness.com

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.