5 obiceiuri nesănătoase care te îngrașă la locul de muncă

Cand esti la munca, esti preocupat sa iti faci treaba cat mai bine iar restul lucrurilor nu prea conteaza. Destul de rau, pentru ca chiar conteaza!

Iar cand zic restul ma refer la ce mananci, ce bei, cat stai pe scaun, cate pauze iti acorzi si multe alte “lucruri marunte”. DAR, aceste maruntisuri ignorate pe termen lung duc inevitabil la multe kg in plus si automat la un stil de viata sedentar.

Mai jos am selectat 5 obiceiuri nesanatoase pe care le poti avea la locul de munca:

1. Sari peste mic-dejun pentru a nu intarzia.

Te trezesti tarziu, trebuie sa duci copilul la cresa/gradinita/scoala si la 9 musai trebuie sa semnezi condica la birou. Nici urma de mic-dejun pana aici. Poate doar o cafea sau un covrig luat in graba de la toneta de langa bloc. Nimic mai rau si mai prost pentru tine. Ai sarit peste mic-dejun, ai toate sansele sa continui pe linia asta si pentru pranz sau cina. Azi asa, maine la fel si in cateva saptamani vei avea un obicei total nesanatos – sari peste cea mai importanta masa a zilei!

2. Mananci cand mananca alti colegi, nu cant iti este foame.

Inevitabil vei fi influentat de colegii tai in ceea ce priveste ora pranzului. Este mult mai placut sa mananci in compania lor la ora 12, decat singur  o ora mai tarziu. De dragul atmosferei faci acest compromis chiar daca nu iti este foame. Acest obicei devine nesanatos cand intervalul orar devine variabil. Azi mananci pranzul la 12, maine la 14 si poimaine iar la 12. Corpul tau va fi buimacit. Iar cand e buimacit, apar erorile –  iar erorile duc la kg in plus.

3. Esti prea prins cu treaba pentru a iesi la pranz. Azi comanzi o pizza.

Chiar daca ai sarit peste mic-dejun, ti-ai propus ca la pranz sa iesi din birou si sa mananci ceva bun si sanatos. Ti-ai si facut meniul: o supa de legume si un orez cu pui la felul doi. Dar ajuns la birou, te scufunzi in task-uri si uiti repede de planul de dimineata. Ti se face foame si comanzi o pizza. Ai bifat pranzul, dar in acelasi timp vreo 800 de calorii din ingrediente  cu multe ????

4. Te asezi la 9 si te ridici de pe scaun dupa 4-5 ore. Spatele tau e in delir  🙁

Dintr-o sedinta in alta si se face ora 14. Adica au trecut 5 ore de cand te-ai asezat pe scaun. Sau de cand nu te-ai ridicat de pe scaun. Aceasta e partea dureroasa…pentru spate, brate, gat si picioare. Te ridici cu greu, esti amortit, iti simti bratele grele iar pe cei din jurul tau ii vezi in ceata. Cateva semne clare ca ai exagerat cu statul pe scaun in fata monitotului. E timpul sa te ridici, sa faci cateva miscari ample de stretching, sa bei un pahar de apa si sa parasesti incinta pentru 5 minute. Iesi afara pe terasa, ia o gura de aer, socializeaza sau plimba-te pur si simplu. Se recomanda sa faci asta la fiecare ora de stat pe scaun. Ar fi bine si o data la 2 ore.

5. Gustarile dulci si pacatoase.

Fiecare zi de nastere, onomastica, nunta sau botez se lasa cu masa de protocol plina. Plina de bombonele, ciocalati, drajeuri si multe alte bunatati. De ajuns sa guste o data toti din companie, sau sa guste de 5-6 ori cei din echipa/departament. Categoric acest obicei este o lege nescrisa respectata in toate companiile. De apreciat este un alt obicei, din ce in ce mai frecvent – fructe proaspete oferite de firma pentru toti angajatii. Alternativa perfecta pentru bunatatile enumerate mai sus.

Eu am gasit 5 astfel de obiceiuri direct raspunzatoare de silueta si de sanatatea ta cat timp esti la munca. Cu siguranta sunt si altele.

Incearca pe cat posibil sa le eviti sau sa se intample sporadic. Sa nu devina obiceiuri nesanatoase. Chiar si la locul de munca e de preferat sa ai grija ce, cand si cat mananci, sa te misti cat de mult si sa iti oferi momente de pauza suficiente.

sursa de inspiratie: brightside.me

One comment

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: