Cum poti sa slabesti fara sa numeri caloriile

cum_sa_slabesti

“Cum sa slabesti fara sa numeri caloriile?”, o intrebare la care astepti un raspuns. Iar daca intrebi un nutritionist, doctor, antrenor personal, etc. toti iti vor raspunde “Fa mai multa miscare si mananca mai putin.”

Un sfat bun, dar incomplet. La loc altor intrebari, gen “cata miscare?” “ce fel de miscare ?” “cat inseamna putin?” “ce sa mananc mai putin?”, la care astepti alte raspunsuri mai detaliate.

Daca vrei sa slabesti, regula de baza presupune sa mananci mai putin decat consumi.

Si se refera la raportul calorii mancate – calorii consumate (arse). Dar regula asta presupune sa numeri zilnic cate calorii mananci si sa sti cate calorii consumi. Destul de complicat, mai ales daca esti un om ocupat.

Dar fara sa numeri toata ziua calorii, nu se poate? Eu zic ca se poate si va spun cum:

  1. Slabeste mancand mai putini carbohidrati. In special carbohidratii rafinati, adica cei rai precum sucurile carbogazoase, zaharul, dulciurile, faina alba. Pastraeza in dieta ta carbohidratii complecsi gen cereale integrale, cartofi, fasole, mazare, legume.
  2. Slabeste, inlocuind carbohidratii cu proteine. Pune-ti in farfurie doar jumate portie de orez/cartofi pe langa o portie serioasa de proteine (carne, oua, peste, soia, etc.). Proteinele au putine calorii si sunt foarte satioase. Poate nu la fel de gustoase 😉
  3. Slabeste, alegand o farfurie mai mica. Farfurie mai mica, portie mai mica, automat calorii mai putine. Bingo! Ai prins idea.
  4. Slabeste cu fibre. Alimentele bogate in fibre (ex. fructele si legumele) iti ofera o digestie sanatoasa si favorizeaza arderile interne. Mai mult, fructele si legumele proaspete au un continut ridicat de apa, iar apa nu are calorii. Yes!
  5. Gateste cu ulei de cocos. Schimba uleiul de gatit actual cu uleiul de cocos. O sursa sanatoasa de grasimi care reduce apetitul si accelereaza metabolismul, recomandat pentru tratarea afectiunilor de ficat.
  6. Scapa de stres. Si cat mai repede! Un nivel ridicat de stres cumulat cu lipsa somnului creste riscul de obezitate cu 55%. Stresul creste nivelul de cortizol, hormonul resposnsabil cu nivelul de grasimea corporala.

Dupa cum ai citit sunt multe metode prin care poti sa slabesti fara sa numeri calorii. Recomandarea mea este sa alegi cateva (sau chiar pe toate), sa le aplici minim 6 luni si garantez ca apar rezultatele.

sursa: boxrox.com

1 thought on “Cum poti sa slabesti fara sa numeri caloriile”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *