Alimente sanatoase usor de gasit in magazine in perioada de carantina

Azi la prima ora am fost la cumparaturi la Lidl. Am intrat cand s-a deschis alaturi de alte 9-10 persoane. Toti cu masca pe fata, unii si cu manusi pe maini si la distanta de 2m unul de celalalt. Rand pe rand am folosit dispenserul de dezinfectant de la intrare si fara graba am intrat intr-un magazin tipla.

Rafturile erau pline cu de toate (mai putin faina), la legume si fructe era bogatie + multe produse cu reducere, pe jos era sters proaspat si dezinnfectat (se simtea miros de clor), iar angajatii erau mai amabili ca niciodata. Asa DA!

Cu lista de cumparaturi facuta de acasa, am gasit tot ce era pe lista si am umplut repede cosul. Nimic in plus, nimic special, noi cumparam cam aceleasi produse la fiecare tura de cumparaturi.

Acum cand #stamacasa, mancam ceea ce avem prin casa. Iar pentru a manca cat mai sanatos, trebuie sa ai in frigider si in camara alimente sanatoase si cat mai versatile.

Urmatoarele alimente sanatoase sunt mereu pe lista noastra de cumparaturi:
  • IAURT GRECESC. Cel mai consumat produs lactat la noi acasa. E cea mai simpla gustare si il folosim in loc de smantana la sarmale sau ciorba. Il gasesti tot timpul la raft in ambele variante de 5% sau 10%.
  • LEGUME si FRUCTE PROASPETE. Zona verde este mereu plina. Atat de produse cat si de cumparatori. Azi la 7:30 dimineata erau de toate: ridichi, ceapa verde, salata verde, spanac, ardei kapia, castraveti, rosii, broccoli, banane de 2 feluri, mere de vreo 4 feluri, pere, capsuni la caserola, portocale si chiar zmeura 🙂 Bunatati de primavara!
  • FASOLE ROSIE, NAUT, MAZARE la conserva. Suntem mari fani fasole rosie la conserva. Obisnuim sa o punem in salate ca si inlocuitor perfect pentru carne. Fasolea este o sursa bogata de proteine si fibre. La fel si nautul sau mazarea boabe. Se gasesc mai tot timpul la Lidl iar pretul a ramas la fel (intre 2,3 si 2.8 lei).
  • RONDELE DE OREZ expandat. Se gasesc in 3 variante dar le prefer pe cele cu amarant si piper negru. Le poti unge cu diverse (unt si dulceata, humus, salata de vinete, zacusca) sau le poti manca in loc de paine. Idee de gustare sanatoasa: rondele de orez unse cu unt de arahide si peste pui niste felii de banana. Excelent!
  • NUCI si FRUCTE USCATE. Noi preferam migdalele, merisoarele confiate si nucile caju (cand facem cate o aroganta). Un mix de nuci cu fructe uscate este optiunea perfecta cand ai pofta de rontait. Grija mare ca sunt foarte calorice; 10 migdale au cam 250 de calorii 😀
  • FULGI DE OVAZ. Produsul nostru favorit de la Lidl. Pachet albastru la 500g il gasesti mai tot timpul la raft. Folosim fulgi de ovaz dimineata pentru terci (porridge) sau pentru o reteta de biscuiti
  • AVOCADO. La plasa (Hass) sau la bucata, avocado ramane cea mai buna sursa de grasimi sanatoase. Il gasesti in zona de legume-fructe, cam la 11 lei plasa cu 5-6 bucati.

Lista cu alimente sanatoase poate continua cu conservele de ton in suc propriu, cartofi dulci, cottage cheese, tofu natur, kefir, paste integrale, ciocolata neagra (75% cacao) sau fructe de padure congelate. Si le gasesti la raft chiar si in aceasta perioada de carantina. Deci nu trebuie sa iti faci stocuri prea mari.

Am ales Lidl pentru ca ne plac produsele lor, le stim locul in magazin si chiar informatiile nutritionale. Cu siguranta, gasesti alimente sanatoase si in alte magazine. Fa-ti un bine si pune-le pe lista de cumparaturi. Asa iti faci un obicei din a cumpara alimente sanatoase si automat vei manca mai sanatos.

NB. Perioada de carantina este un prilej bun sa fim mai atenti la ceea ce mancam!

sursa foto cover: www.teoskitchen.ro

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: