Antreneaza-te afara pe timp de iarna. Beneficii si recomandari

Frig, zapada, gheata, viscol, intr-un cuvant iarnă.

Sezonul rece poate fi o scuza foarte buna sa stai in casa la caldura si sa lasi antrenamentul in aer liber pentru primavara. Eu zic sa te gandesti de 2 ori, sa iesi din casa si sa te bucuri de iarna. O alergare in aer liber pe zapada, nu se poate compara cu o alergare pe banda.

Iată care sunt beneficiile de care te vei bucura, facand miscare pe timpul iernii:
  • Arzi mai multe calorii. Antrenamentul este mult mai greu de făcut iarna, corpul va depune mai mult efort și va arde mai multe calorii și grăsimi pentru a produce energia necesara.
  • Vremea rece este ideală pentru alergare. Temperatura scazuta reduce stresul termic asupra corpului si accelereaza metabolismul. Aceasta teorie este sustinuta si de Tom Holland, fiziolog și antrenor sportiv de performanță.
  • Rezistența crește performanța. O alergare in aer liber pe 0 grade Celsius este extrem de benefica pentru circulatia sangelui si pentru plamani. Iarna corpul are tendinta de a conserva energia prin incetinirea metabolismului, iar prin activitate fizica sutinuta il scoti din zona de confort si se imbunatatesc performantele fizice.
  • Antrenamentul elimina tulburarile emotionale sezoniere. Zilele scurte si si temperaturile scazute genereaza pentru multi oameni tulburări de dispoziție, Alergarile si exercitiile fizice combat depresia, mentin o stare de spirit pozitiva iar nivelul de energie creste.
  • Pregatirea pentru sezonul estival, incepe iarna. Activitatea sportiva trebuie sa fie continua si focusata pe obiectiv. Fara intreruperi in pregatirea fizica, vei fi pregatit tot timpul pentru diverse provocari.
Daca iesi afara iarna pentru un antrenament in aer liber, tine cont de cateva recomandari:
  • hidrateaza-te bine, inainte si dupa antrenament;
  • mentine temperatura corpului printr-o imbracaminte in straturi;
  • poarta caciula si manusi;
  • atentie sporita pe protectia extremitatilor: maini, picioare, fata, urechi;
  • evita zonele cu gheata – risc mare de accidentari.

Bucura-te de sezonul rece si de beneficiile antrenamentelor in aer liber!

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.