Antrenament calistenic. Tractiuni libere la bara fixa

tractiuni-la-bara-fixaAntrenamentul realizat doar cu propria greutate, se numeste antrenament calistenic. 

Fara gantere, haltere sau echipamente speciale se poate executa un antrenament “full body” doar cu  propria greutate. In alte tari fenomenul “street workout” este un mod de viata activ, bazat pe miscare si socializare in aer liber.

In Romania, se doreste ca proiectul Fitness Urban sa atraga atentia autoritatilor, pentru a construi cate un parc de antrenament in fiecare oras. Pana la aparitia parcurilor de antrenament, trebuie sa ne continuam antrenamentul doar cu propria greutate. Cel mai complex exercitiu calistenic este considerat: Tractiunile la bara fixa. Exista o varietate generoasa de prize si pozitii ale corpului care sa diversifice un exercitiu clasic.

Tractiuni la bara fixa – varianta clasica(priza larga pronatie)

classic-pullup

Tractiunile la bara  se executa:

  • – intr-0 miscare continua si naturala;
  • – cu spatele drept si umerii incordati;
  • – priza mainilor pe bara trebuie sa fie solida;
  • – in partea de sus a miscarii bara trebuie sa fie sub barbie;
  • – pentru un efect maxim, omoplati trebuie apropiati;
  • – tractiunile modeleaza muschii spatelui, abdomenul si bratele;

 

Tractiunile la bara – varianta cambrata(priza ingusta pronatie)

hollow-pullup

Fiecare poate alege cea mai buna forma de executie a tractiunilor la bara fixa. Nu exista un numar de repetari standard, latimea prizei pe bara este variabila, iar dificultatea exercitiului poate fi crescuta daca permite experienta.

Sfatul Men’s Health: “pe masura ce faci tractiunile la bara, imgineaza-ti ca aduci bara la piept, nu pieptul la nivelul barei, iti va fi mai usor.”

sursa text si foto: www.topculturism.ro si Men’s Health.

One comment

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: