Antrenament de slabit. Atitudinea face diferenta

Ati auzit de expresia “munca multa, rezultate putine” ? Precis.  Si din pacate se aplica la 80% din persoanele care vor sa slabeasca. Pornesc cu mare entuziasm pe “calea slabitului”: abonament la sala de fitness, regim alimentar restrictiv gasit pe Google si obiective foarte indraznete. Dupa cateva luni (2-3 nu mai multe) realizeaza ca au transpirat degeaba in sala, s-au infometat fara rost si au ajuns de unde au plecat. Mai simplu, esec total! Cum se explica esecul? Simplu. Au plecat la drum fara itinerar. Au sperat la rezultate rapide, fara un plan de actiune bine structurat. E timpul de o schimbare, iar schimbarea trebuie sa apara in atitudinea fata de procesul de slabire. Iata cateva reguli simple de citit, dar greu de respectat:

1. Intensitatea face diferenta intre antrenamentul dureros si cel inteligent.

Exercitii multe cu serii gigant si repetari pana la epuizare nu definesc intensitatea ideala pentru slabit. Pune accent pe executia corecta, pe combinarea exercitiilor de forta cu exercitiile cardio si  pe respectarea pauzelor dintre serii/exercitii/circuite.

2. Stabileste-ti un plan realist.

Sa slabesti nu este o joaca de copii. Este o problema de oameni mari. Iar planul de actiune trebuie sa fie bine structurat si cat mai realist. Pasi mici, obiective intermediare tangibile si dedicatie 100% pentru atingerea obiectivului final. Cheia succesului este la tine!

3. Mananca pentru a slabi sanatos. 

Suna a contradictie. Sfat general valabil: creste rata metabolica cu ajutorul meselor regulate si a antrenamentului specific. 3 mese pe zi cu alimente bogate in nutrienti esentiali (proteine, grasimi, carbohidrati) completate cu 2 gustari usoare, fac diferenta. Diferenta de kilograme!

4. Arde mai mult decat consumi.

Se refera la raportul caloric zilnic. Daca ii oferi corpului 2000 de calorii din alimenatie, pentru a slabi este necesar sa arzi minim 2300-2500 calorii/zi. Diferenta de 300-500 calorii “arse” provine din depozitele corpului tau. Iesi din zona de confort si depaseste-ti limitele!

5. Antrenamentul cardio nu este suficient.

Cine alearga pe banda 50 de minute fara oprire, cam alearga degeaba. Pentru a slabi sunt necesare exercitii de forta cu greutati care solicita musculatura corpului, combinate cu exercitii cardio care implica consum energetic din grasimea acumulata. Variaza intensitatea, variaza  greutatile si obtine rezultate!

6. Nu neglija recuperarea.

O recuperare eficienta inseamna odihna suficienta, alimentatie echilibrata si hidratare corespunzatoare. Nu exagera cu antrenamentele, respecta planul alimentar stabilit initial si nu uita sa bei apa(minim 2.5 l/zi).

7. Atitudinea face diferenta!

Nu e suficienta doar prezenta in sala de fitness pentru a slabi. E nevoie de implicare totala, atat fizica cat si emotionala. Sa faci miscare si sa mananci echilibrat este o nevoie nu o optiune. Sanatatea are tot timpul prioritate!

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.