Antrenament seara sau dimineata?

Intrebarea din titlul acestui articol nu ar fi primit un raspuns din partea mea acum 1 an de zile. Acum insa am un raspuns pentru mine si pentru cei care sunt intr-o dilema. Stiu ca sunt suficienti practicanti de bodybuilding amator care frecventeaza salile de antrenament si care au un program de antrenament saptamanal haotic.

Dimineata sau seara ? Si dimineata si seara ?

Un antrenament saptamanal trebuie sa fie complet si complex. Complet inseamna ca in decurs de o saptamana sa  antrenezi toate grupele musculare, iar complex inseamna  executia corecta a minim 3 exercitii pentru fiecare grupa musculara. Pornind de la aceste principii ajungem la concluzia ca 3 grupe musculare mari( picioare, spate, piept) si 3 grupe musculare mai  mici(brate, umeri, abdomen) pot fi antrenate in minim 3 zile pe saptamana (2 grupe pe zi). Oricine trebuie sa aleaga un anumit program de antrenament structurat  dupa propriile preferinte. Odata ales un anumit program, daca ofera rezultate, trebuia urmat si respectat pentru o perioada indelungata.

Eu recomand 2 programe de antrenament testate si cu rezultate vizibile . Primul program implica antrenarea a 2 grupe pe zi(o grupa mare si o grupa mica) – luni, miercuri si vineri – antrenament de seara de maxim 90 de minute pe zi. Programul de antrenament numarul 2 presupune cate o sesiune de antrenament  in fiecare zi dimineata de luni pana  sambata – duminica zi de pauza – durata maxim 45 de minute, cu antrenarea unei grupe mari si a unei  grupe mici in 2 zile consecutive. Sunt 2 tipuri de antrenament total diferite. Antrenamentul nr. 1 este recomandabil  incepatorilor pentru ca implica efectuarea a minim 6 tipuri de exercitii diferite pe zi si  ajuta la deprinderea  executiei corecte. Este perfect pentru un antrenament de seara pentru ca 90 de minute de antrenament necesita o perioada imediata de refacere mai  indelungata(somnul de noapte de minim 7 ore). Programul nr. 2  recomandabil pentru practicantii care stapanesc bine  executia exercitiilor, permite prin antrenarea unei singure grupe musculare pe zi, o concentrare si o izolare mai buna pe grupa musculara respectiva. Timpul de recuperare necesar este mai scurt, in timpul zilei o alimentatie adecvata poate sa maximizeze efectele antrenamentului de dimineata.

Antrenamentul efectuat seara sau dimineata este propria alegere pentru fiecare practicant de bodybuilding. In functie de randamentul  fiecaruia, alegem cand ne antrenam la sala. Cand discutam despre bodybuilding amator nu se recomanda decat  maxim un antrenament pe zi (45-60 minute). Urmareste evolutia si rezulatele. Daca nu se schimba nimic, nu transpira degeaba, schimba programul. E foarte important sa se urmeze  un program fix pentru o perioada indelungata de timp, dar cu conditia sa fie eficient . Cu rabdare si sudoare  multa, apar si rezultatele.

11 comments

  1. seara.. De la ora 17:00… 1 ora de antrenament cu greutati.. Si daca mai am chef 20 minute de cardio, bicicleta sau banda… 2 zile cu 1 zi pauza iar 2 zile antrenament..

  2. antrenament cardio in fiecare zi
    .. Luni marti joi si vineri antrenament de forta…cate 2 grupe pe zi..

  3. Exclusiv dimineata…fara urma de indoiala, e alt tonus pe tot parcursul zilei si…nicio zi fara cardio 😀

  4. Buna, Theodor sunt, locuiesc in Franta, am 25 ani, 1.80, ~65 kg, stiu ca poate ar trebui sa folosesc mai bine motorul de cautare google, dar chiar nu am gasit un raspuns la ceea ce caut, ca sa fiu mai exact doresc un program de antrenament care sa-l pot efectua acasa (fara aparate de forta, format din flotari, tractiuni, abdomene, genoflectiuni…). Mentionez ca muncesc mult, de la 8.30 pana pe la 18-19, am o alimentatie destul de complexa, sunt foarte flexibil, am detenta buna, rezistenta, un corp fara pic de grasime cu forme ok (abdomen, piept, spate) doar ca am nevoie de masa in plus. Niciodata nu am reusit sa trec de 66 kg, nu am facut sala si am idee in mare de cum ar trebui sa compun programul, doar am nevoie de ajutor, raman dator daca ma puteti ajuta, as aprecia orice sfat!

    Doresc sa imi accentuez: “patratelele” abdomenului, sunt create frumos dar vreau sa le accentuez, pieptul si in mod special bratele si umerii (am un format mai neintalnit al oaselor umerilor, iesite in evidenta, as vrea sa le maschez prin adugare de masa musculara).

    Un program la care m-am gandit ar fi ceva de genul: 6 zile pe saptamana, seara, dupa cateva minute de incalzire generala, in fiecare zi o grupa mare + una mica, repetata dupa doua zile de exerciti cu alte grupe, duminica pauza, durata program nu exagerata (sunt destul obosit dupa munca, dar sunt motivat sa ma tin si de program); serii de cate 10-12 cu pauze de 20-30 secunde intre serii, cate 3-10 serii de cate 10-12, doar ca nu stiu sa-mi impart bine grupele de muschi prin exercitiile pe care le pot face acasa.

    Tin sa mentionez ca sunt realist si nu ma astept ca dupa o luna sa se vada diferente, mai ales cu un program care nu include sala completa, doar sper ca daca ma mentin constant, se vor vedea diferente in 3-6 luni. Mi-ati recomanda ceva suplimente? gen creatina? sau este bine si daca mentin o alimentatie complexa. (carne, legume, lapte, desert (ciocolata sau compoturi de fructe)).

    Imi cer scuze daca sunt noob si pentru varsta mea pun multe intrebari mai putin normale, doar ca decat sa fac de capul meu si sa nu fie foarte bine facut, mai bine intreb pe cineva care ma poate ajuta.

    Multumesc anticipat, numai de bine, cu stima Theodor.

  5. Pingback: My Homepage
  6. Pingback: Sony Led TV

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: