Caseina, creatina si cafeina

Alimentatia variata si echilibrata ofera o stabilitate ridicata a sanatatii.

Exista anumite elemente nutritionale care se confunda intre ele  din prisma denumirii. Un astfel de exemplu il reprezinta grupul “3C”: CASEINA, CREATINA si CAFEINA. Aceste  componente din alimentatie sunt familiare persoanelor care practica culturismul sau fitness-ul. Grupul “3C”  ofera corpului si in special muschilor: calitate, volum si energie. Prezenta acestora in alimentatia zilnica  ofera o crestere musculara  rapida, de calitate si o  forta incredibila.

Caseina(din cuv. latin caseus =”branza”) este denumirea unei proteine bine cunoscuta-fosfoproteina. Se regaseste in laptele mamar(60-65%) si in laptele de vaca(80%). Componenta majoritara in branza, acest aditiv alimentar ofera corpului aminoacizi, carbohidrati, calciu si fosfor. Pentru culturisti caseina mareste nivelul de IGF-1(hormonul de crestere) care favorizeaza dezvoltarea musculara si actioneaza asupra tesuturilor din organism. Sfatul bunicii spune cam asa: “Bea lapte daca vrei sa te faci mare”.

Creatina( din fr. creatine) reprezinta o substanta proteica din tesutul muscular cu actiune tonica, digestiva si musculara. Este un acid organic cu azot si ajuta la aprovizionarea cu energie a celulelor musculare prin cresterea cantitatii de adenozin trifosfat(ATP). Folosita de atleti ca supliment(3g/zi) ajuta in cresterea musculara. Creatina volumizeaza muschii prin retentia apei in celulele musculare si contracareaza depunerea acidului lactic in muschi. Sinteza de proteine este accelerata de creatina prin stinularea secretiei de hormon de crestere. Creatina scade nivelul colesterolului si a trigliceridelor.

Cafeina( sin. cofeina) este un alcaloid din grupa purinelor care se regaseste in cafea, ceai, mate, guarana si cacao. Este cel mai vechi stimulent natural folosit de om. Intr-o ceasca de  150 ml de cafea se regasesc 30-100 mg cafeina. Din punct de vedere biologic actioneaza ca stimulant al SNC(sistemul nervos central) si a cresterii tensiunii arteriale, dilatator branhial si diuretic. Poate fi considerata un accelerator in procesul de slabire.Pentru culturisti cafeina ajuta  la dezvoltarea fortei si a masei musculare. Se recomanda consumul moderat pentru ca poate duce la deshidratare.

5 comments

  1. Excellent beat ! I would like to apprentice whilst you amend your web site, how can i subscribe for a blog site? The account helped me a acceptable deal. I were a little bit acquainted of this your broadcast provided vivid clear idea

  2. Pingback: Homepage
  3. Pingback: Dog Training
  4. Pingback: jfd98ayhcim

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: