Ce este densitatea calorica si cum ne influenteaza greutatea

Ai auzit pana acum de densitatea calorica a alimentelor ? Sau stiai ca exista alimente cu densitate calorica mica sau mare? Hai sa lamurim putin aceasta notiune.

Ca o defintie simpla, densitatea calorica masoara numarul de calorii pe fiecare gram de produs. Dr. Mihaela Bilic spunea referitor a densitatea calorica, ca “e cu atat mai mica cu cat alimentul e mai usor si mai pufos”. Cu alte cuvinte, alimentele cu densitate calorica mica sunt cele cu volum mare.

Contrar asteptarilor, alimentele cu densitate calorica mica, ofera satietate si contin foarte multi nutrienti esentiali. Scopul unei alimentatii echilibrate este sa ofere corpului nutrientii necesari cu un minim de calorii consumate. Iar acest lucru este posibil consumand alimente cu volum mare si densitate calorica mica.

Alimente cu densitate calorica mica

Din categoria alimentelor cu densitate calorică mica fac parte fructele, legumele, cerealele integrale, leguminoasele, carnea slaba, precum si lactatele low-fat. Partea interesanta este ca aceste alimente au un aport nutritional ridicat. Cand sunt consumate ofera corpului vitamine, minerale, antioxidanti, fibre si apa.

Alimentele cu densitate calorica mica au continut mare de apa, sunt satioase si nu ingrasa. Iata o lista cu 22 de alimente si cantitatea de carbohidrati / 100g (sursa foto: dietetik.ro):

lista alimente

Atentie: Cu cat procentul este mai mic cu atat densitatea calorica a unui aliment este mai mare!

Cum ne influenteaza densitatea calorica greutatea?

Un studiu realizat la University of Pennsylvania descrie legatura directa dintre densitatea calorica a alimentelor consumate si scaderea in greutate. Medicii implicati in acest studiu recomanda sa nu mai numaram caloriile pentru a slabi, ci sa ne construim dieta in jurul alimentelor cu densitate calorica scazuta.

Dieta bazata pe acest studiu se numeste Volumetrie (Volumetrics by Dr. Rolls). Revista US News a clasat aceasta dieta in Top 6 cea mai buna dieta pentru scaderea in greutate. Principiile de baza ale acestei diete sunt:

  • 80% din dieta sa fie legume, fructe, cereale integrale, leguminoase si carne slaba (pui, peste);
  • dintre lactate se consuma doar cele cu grasimi reduse (kefir, iaurt slab, lapte);
  • alimente dense caloric (uleiuri, nuci, cartofi, paine) doar la ocazii speciale.

Scopul unei astfel de diete este sa poti manca pana te saturi dar fara sa consumi un numar mare de calorii.

De exemplu, sa facem comparatie intre un castron cu supa de legume si unul cu cartofi prajiti. Aceeasi cantitate, dar diferenta mare de calorii si nutrienti. Caloriile sunt in castronul cu cartofi prajiti, iar nutrientii in cel cu supa. Iar cand vrei sa slabesti, supa e alegerea potrivita.

Rezumat
  1. Densitatea calorica se masoara in calorii/gram
  2. Alimentele cu densitate calorica mica contin multa apa, sunt satioase si nu ingrasa
  3. Dieta Volumetrie are la baza consumul de alimente cu densitate calorica scazuta.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: