Ce inseamna “clean eating” si cum ajungi acolo

Cu siguranta ai auzit de “clean eating” pana acum. Este un nou trend, ceva mai tare decat “healthy eating”, arhiprezent pe Instagram, facebook, etc. Si ce presupune mai exact?

“Clean eating” inseamna sa ai o alimentatie cat mai curata.

Si acest lucru nu se rezuma doar la a spala fructele si legumele inainte sa le mananci. E nevoie de mai mult, de schimbarea unor obiceiuri nesanatoase cu unele sanatoase. Mai precis sa iti schimbi idea despre ce inseamna mancare. Sa iti scoti din meniu acele produse care contin ingrediente dubioase (gen E-uri, coloranti, aditivi, etc.), sa eviti produsele prajite sau fierte in ulei si sa le inlocuiesti cu alimente curate (cat mai apropiate de forma lor naturala). Usor de zis, greu de facut 😉

Partea buna este ca nimeni nu a facut schimbarea asta peste noapte. Este cale lunga pana la “clean eating” si ca sa ajungi acolo poti incepe cu 3 pasi mici dar siguri:

Evita produsele procesate.

Partea nasoala cu produsele procesate (chipsuri, napolitane, dulciuri, mezeluri, etc.) este ca nu poti sa mananci doar cateva –  adica doar portia recomandata. Sa ridice mana cine mananca doar 10 chipsuri si pe urma pune punga deoparte 😉 Tocmai din acest motiv solutia este sa mananci astfel de produse cat mai rar posibil. Daca poti, evita-le.

Remember: “Alimentele procesate nocive sunt cele care au in compozitie grasimi trans si saturate, cantitati mari de sare sau zahar. Acestea nu aduc un aport satisfacator de nutrienti, de aceea consumul lor este nociv pentru silueta si sanatate deopotriva.”

alimente procesate

Mai putine calorii la sticla.

Mai putine spre deloc. Iar prin calorii la sticla ma refer la bauturile alcoolice, sucuri carbogazoase sau “naturale”, smoothie-uri si alte bauturi cu continut ridicat de zahar/calorii. Recunosc ca e mult mai usor sa bei 300 ml suc de portocale decat sa mananci 3 portocale. Diferenta o face continutul ridicat de zahar din suc fata de portocala intreaga care mai are si alti nutrienti de calitate.

Asadar, dupa cum ar zice americanii, “Stop Drinking Your Calories”.

calorii la sticla

Mananca alimente cu cat mai putine ingrediente.

Cut cat mai putine ingrediente cu atat mai putine sanse ca acele produse sa contina ceea ce nu trebuie. In loc de o savarina, alege un fruct ca sa iti domolesti pofta de dulce. Evita mancarea la caserola din hipermarket pentru ca lista de ingrediente este lunga si multe dintre ele dubioase.

Citeste si:  Ce inseamna sa mananci curat si sanatos?

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.