Ce trebuie sa mananci pentru cresterea masei musculare?

Antrenamentul pentru cresterea masei musculare este eficient doar alaturi de un plan de alimentatie adecvat.

Scopul principal este acumularea de masa musculara, iar acest lucru este posibil cu antrenament  si  alimentatie curata. Atat planul de alimentatie, cat si antrenamentul trebuie sa fie simplu si eficient.

Am primit o intrebare din partea unui cititor din Franta(roman stabilit acolo), care mi-a consolidat convingerea ca “toti  cei incep sa faca sala” considera cresterea musculara dependenta de consumul de suplimente nutritive. Cu aceasta ocazie ii raspund si cititorului din Franta si tuturor celor care cred in acest mit:

“Cresterea masei musculare este posibila si fara suplimente nutritive. E suficient un plan alimentar echilibrat si un program de antrenament eficient”
proteine carbohidrati grasimi

Pe un site de specialitate(culturism.ro) se face distinctie intre alimentatia din ziua cu antrenament si alimentatia din ziua fara antrenament. Sunt de acord cu aceasta diferentiere atata timp cat diferentele nu sunt mari. Pornim de la idea ca un om activ are o nevoie zilnica de aprox. 2300 calorii. Pentru zilele cu antrenament aportul caloric trebuie suplimentat pana la 3000 calorii/zi. Aceste calorii consumate in ziua de antrenament, pentru eficienta maxima, ar trebui sa provina din proteine(2.5g/kg corp), carbohidrati(300-350g) si grasimi (60-70 g). Un dezechilibru intre acesti  macronutritienti compromite tot planul initial.

Proteinele(baza tesutului muscular) se gasesc din abundenta in carnea de curcan, pui, vita sau peste, oua (cu galbenus), iaurt grecesc, branzeturi slabe si pudre proteice.

Carbohidratii(esentiali in cresterea musculara) sunt regasiti in fulgi de ovaz, paine integrala, cartofi dulci, orez brun si orez salbatic, paste integrale, orice tip de leguminoase si fasole.

Grasimile sunt necesare. Sursele sanatoase de grasimi sunt pestele gras (somon si ton), nucile, semintele, uleiul de masline, galbenusurile de ou, avocado si suplimentele de omega 3.

One comment

  1. sincer va spun ca ieram f pesimist in ceia ce se spune ca masa musculara creste fara suplimente dar eu am reinceput sa fac din nou sala de o luna si cateva zile si inca nu am luat suplimente nutritive acum sunt de aproape 3 ani in franta si am descoperit multe magazine fitnes shop la dimensiuni de super market-uri si nu stiam ce fel de suplimente sa iau ptr masa dar am citit un articol aici si am incercat fara suplimente doar cu mancare peste,carne,oua,branzeturi etc si credetima ca creste f frumos masa musculara..incercati cu mancare normala si fructe si o sa va convingeti….R35P3CT

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: