dieta 5:2
Alimentație

Dieta 5:2 | Beneficii, efecte si alimente recomandate

06/30/2015

“Dieta 5:2” a fost conceputa de jurnalistul medical Michael Mosley si de jurnalistul Mimi Spencer.

Dieta 5:2 presupune ca in 5 zile din saptamana sa mananci cat vrei si ce vrei, iar in urmatoarele 2 zile sa nu depaseasca mai mult de 600 calorii/zi.

In cartea lor numita  “The Fast Diet”, explica beneficiile acestei diete bazata pe principiile postului intermitent care ii ajuta pe oameni sa piarda mai multe grasimi, scade nivelul colesterolului, ceea ce duce si la o scadere a riscului de aparatie a bolilor cardiovasculare si a diabetului.

Cele 2 zile de post (o forma diferita de post intermitent) din cadrul dietei 5:2 presupun a alimentatie care sa nu depaseasca 600 de calorii/zi. Exemplu de meniu pentru o zi de post: 2 oua fierte la micul dejun, gratar de pui si salata verde la pranz si peste cu taitei din orez la cina, iar ca bauturi doar apa, cafea neagra (fara zahar sau lapte) sau ceai verde.

Citeste: Mănâncă, postește și trăiește mai mult

Succesul acestei diete se datoreaza in primul rand efectului psihologic ( 2 zile de post urmate de 5 zile de alimentatie normala) ceea ce conduce la o pierdere in greutate constanta cu medie sde 0,46 kg/saptamana. Nu trebuie ignorat si deficitul caloric aparut in urma celor 2 zile de post.

De stiut…

Un studiu publicat în 2011 de Asociaţia Americană pentru Cercetare a Cancerului, cercetătorii de la Centrul de Prevenire Genesis de la Spitalul Universitar din South Manchester, Anglia, au testat efectele a trei tipuri de diete asupra a 115 femei. O parte dintre ele au ţinut postul cu conţinut scăzut de calorii timp două zile pe săptămână, iar o altă parte au ţinut dieta mediteraneaană. După patru luni, participantele care au urmat dieta 5:2 au pierdut în medie 9 kilograme, în timp ce femeile din dieta mediteraneană au pierdut în medie 5 kilograme.

Only registered users can comment.

  1. Da, jurnalistii au ajuns sa faca diete. Azi maine ajung sa faca operatii pe cord deschis,

  2. @Daniel: Jurnalist medical, acelasi care publicat si alte diete celebre.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: