Exercitii si sporturi recomandate celor cu dureri de spate

lombalgieStim cu totii ca organismul uman nu a fost construit de natura pentru a mentine pozitia sezanda ore in sir fara pauza, sau chiar si cu pauze.

Daca evolutia ne va transforma in timp coloana vertebrală si muschii, astfel incat sa putem face fata la problemele stresului impus zilnic asupra zonei lombare prin statul pe scaun, ramane de vazut. Pana atunci insa, exercitiile fizice si pauzele active sunt cele mai la indemana solutii pentru protejarea sanatatii.

Joburi de birou si joburi “lipite” de birouconfortul zilnic la birou

Desi logica ne spune ca aceste probleme afecteaza orice persoana care executa un job de birou, in realitate exista specializari care sunt mai periculoase decat altele din acest punct de vedere. In general, joburile sau activitatile care izoleaza, sau implica detasarea persoanei de mediul inconjurator si care nu includ responsabilitati de comunicare, sunt mult mai solicitante pentru spate pentru ca implica mai mult timp petrecut pe scaun fara nici un fel de pauza.

Un contabil care introduce acte ore in sir fara a se ridica de pe scaun, freelancerii care se izoleaza intr-un spatiu de lucru definit acasa, web designerii care stau cu ochii lipiti de calculator ore in sir, sunt mult mai predispusi la probleme ale coloanei decat persoanele care lucreaza in functii de secretariat, management, vanzari si alte tipuri de joburi care includ deplasarea, fie ea si dintr-un birou in altul si derularea de sarcini care nu includ utilizarea laptopului sau statul pe scaun.

Un alt segment afectat este cel al amatorilor de jocuri on-line. Tinuti pe scaun mai mult de placere, decat de nevoie, pasionatii de Counter Strike, World of Warfare si alte astfel de jocuri uita adesea sa faca pauze ajungand sa stea si 4-6 ore in continuu in fata calculatorului. Nici amatorii de jocuri de carti nu sunt scutiti.

Pasionatii de poker ajung sa petreaca ore intregi pe site-uri precum PokerStars, care este la ora actuala cea mai importanta camera de poker on-line, unde calitatea adversarilor face jocul atat de palpitant incat uita ca mai trebuie sa faca si pauze. Situatiile in care au prins un sir de maini bune îi provoaca sa-si testeze norocul si priceperea in continuare, iar promotiile oferite de Pokerstars îi tin cu sufletul la gura si fara notiunea timpului in speranta de a castiga potul cel mare. Desi castigurile financiare in astfel de situatii merita probabil timpul, aceeasi gandire strategica care îi ajuta sa castige la poker spune ca investitia in sanatate pe termen lung merita includerea unui program clar de pauze si miscare.

Pauze cu sau fara exercitii

Teoretic, la fiecare ora ar trebui inclusa cel putin o pauza de cateva minute in care sa va ridicati de pe scaun si sa va miscați prin încqpere, sau ideal, sa executati cateva exercitii simple. Intinderile sunt simplu de facut si nu necesita un spatiu foarte mare sau obiecte ajutatoare. Urmareste materialul video de mai jos:

Ridicati-va pe varfuri si intindeti mainile catre tavan ca si cum ati vrea sa prindeti cu mainile un obiect agatat la inaltime. Inspirati si expirati profund mentinand pozitia timp de trei respiratii. Este un exercitiu simplu si rapid care va ajuta muschii sa se relaxeze dupa efortul sustinut de mentinere a spatelui.

Sporturi saptamanale sau exercitii zilnice

Persoanele care fac fata cel mai usor unui regim solicitant care include ore intregi petrecute la birou, sunt cele care practica in mod regulat sporturi care le permit sa-si lucreze muschii spatelui si ai abdomenului, asa numita “centura” care sustine coloana.

Pilates-pentru-o-postura-corectaDaca exercitiile de jumatate de ora facute seara sau dimineata din proprie initiativa si in propria casa, nu se potrivesc stilului de viata, printre cele mai indicate sporturi pentru intarirea muschilor spatelui care se pot face la final de saptamana se numara: inotul, ciclismul, exercitiile de pilates si mersul pe jos.

Inotul, ciclismul si exercitiile de pilates au avantajul de a nu fi extrem de solicitante pentru spate. Multi dintre cei care ajung sa-si dea seama de prezenta unei probleme la spate, trebuie sa fie constienti de faptul ca o data ce spatele a fost afectat, chiar si intr-o mica masura, sporturile agresive precum jogging-ul, karatele, alpinismul sau chiar tenisul ar trebui evitate pana cand sunt siguri ca spatele poate face fata cu brio solicitarilor.

Inotul este probabil singurul sport recomandat de medic persoanelor care au probleme cu spatele si utilizat in perioadele de refacere de dupa operatiile de hernie de disc, pentru ca lucreaza toti muschii spatelui fara a solicita foarte mult coloana:

dureri de spateCiclismul este alternativa prietenoasa pentru cei care ar prefera sa faca jogging. In timpul alergarii, spatele este supus unor mici socuri determinate de contactul piciorului cu solul. Ciclismul elimina acest aspect, insa inainte de a-l include in programul de antrenament trebuie consultat un medic, pentru ca postura in sine poate fi solicitanta, in functie de problema exacta care afecteaza spatele. Pentru cei cu dureri cronice de spate, ciclismul trebuie inlocuit cu mersul pe jos pentru perioade scurte de timp, o activitate mult mai blanda pentru spate.

Pilatesul este un mod foarte eficient de a trata si preveni problemele de spate, cu aceeasi recomandare de a solicita opinia unui medic daca durerile de spate sunt deja prezente. Exercitiile sunt variate si pentru cei care au suferit operatii de hernie de disc sau au probleme diagnosticate, este bine ca instructorul sa fie informat pentru a putea face precizari la exercitiile cu grad mai ridicat de dificultate.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.