Exercitii pentru un spate cu dureri

Spatele sufera in fiecare zi, mai ales pentru aceia dintre noi care stam minim 8 ore pe zi  in fata calculatorului.

Spatele este tinut ore in sir intr-o pozitie nefireasca pentru coloana vertebrala. Chiar daca scaunul de la birou sau de acasa dispune de un spatar ortopedic, vertebrele sunt supuse unei presiuni care in timp duce la dureri in zona lombara si cervicala. In anumite situatii unele exercitii de intindere, rotire sau  arcuire pot sa elimine durerile, dar daca acestea se accentueaza trebuie  sa se apeleze la un medic specialist.

2 sfaturi foarte importante care nu trebuie ignorate:

  • nu forta daca durerea continua;
  • incalzirea spatelui obligatorie inainte de exercitii.
Va propun cateva exercitii usoare pentru un spate cu probleme:

1. Ridicarea pelviana. Cu spatele intins pe o suprafata ferma, genunchii indoiti cu talpile pe sol si mainile incrucisate la piept, se executa   ridicarea sezutului cat de sus se poate dar fara a forta. Se mentine pozitia timp de 10 sec. si apoi se revine in pozitia initiala. Nu se tine respiratia in timpul ridicarii sezutului.

2. Rotirea soldurilor. Spatele intins pe o suprafata ferma perfect dreapta, genunchii indoiti si talpile pe sol, cu bratele incrucisate la piept, se roteste capul si trunchiul spre dreapta iar  genunchii spre stanga. Dupa 10 sec. se revine la pozitia initiala. Se executa miscarea si pe partea opusa.

3. Extensia soldurilor. Pe o suprafata plana, cu sprijin pe genunchi si palme, se executa o miscare de aducere a genunchiului in fata si coborare a capului, urmata de intinderea piciorului paralel cu solul si ridicarea capului. Se executa alternativ pentru fiecare picior.

4. Genunchii la piept. Spatele intins pe o suprafata ferma, se positiozeaza mainile in spatele coapsei si se aduce spre piept in timp ce celalalt picior ramane intins. Mentine pozitia 30 de secunde si schimba piciorul. Miscarea se repeta de 5-6 ori pentru fiecare picior.

5. Pisica si camila. Sprijinit pe genunchi si palme cu spatele drept si privirea spre podea, se executa intial miscarea de arcuire a  trunchiului in jos(ca pisica), cat de mult se poate dar fara sa fortezi, in timp de privirea se ridica spre tavan. Apoi se  adopta arcuirea inversa(precum camila), privirea spre podea cu abdomenul contractat. Toate miscarile de arcuire se initiaza din zona lombara.

Daca unul dintre exercitiile amintite genereaza dureri trebuie exclus din programul de  exercitii pentru spate. Pe langa exercitii executate la sol, inotul sau alergatul usor ajuta la tonifierea si dezvoltarea muschilor din zona lombara si abdominala care mentin coloana vertebrala in pozitia fireasca.

2 comments

  1. Gradinita Karin `s Kids din Bucuresti, zona Piata Domenii a fost aleasa ntsroaa dupa lungi cautari. Am vizitat multe gradinite si m-am oprit la asta pentru ca pe deoparte este intradevar dotata – s…

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: