Fructe recomandate inainte si dupa antrenament

Indiferent pentru ce te antrenezi , fructele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica . Daca sunt consumate cand trebuie si cum trebuie, fructele au beneficii majore atat in proces de crestere musculara cat si intr-un program de slabire.

Dimineata, imediat dupa trezire este momentul perfect pentru o portie sanatoasa de fructe. In acest moment al zilei, fructoza va fi folosita exclusiv pentru a reface rezervele de glicogen din ficat consumate pe timpul noptii, in procesul de recuperare(odihna).

Dimineata: ananas, pepene galben, banane sau portocale; Se recomanda 1-2 portii.

Un alt moment potrivit pentru o portie de fructe, ar fi cu 30-60 de minute inainte de antrenament. Fructoza iti va acoperi deficitul de glucoza consumat in timpul antrenamentului si vei evita o suprasolicitare a muschilor.

Inainte de antrenament: pere, pepene verde, mere sau struguri (1 portie).

Dupa antrenament daca mananci fructe, nu gresesti cu nimic. Rezervele de glicogen din muschi si din ficat pot fi refacute cu o portie de fructe care iti ofera 20-30 g de carbohidrati cu absortie rapida.

Dupa antrenament: cirese, piersici, mere sau struguri (1-2 portii).

Merele, grapefruit-ul sau portocalele contin vitamina C si polifenoli care imbunatatesc performatele sportive si ajuta in curele de slabire sau detoxifiere.

Tine minte: fructele nu ingrasa daca sunt consumate cand trebuie! Asigura-te ca fructele alese de tine sunt cat mai naturale cu putinta. Evita sucurile de fructe “100% naturale” care contin adaos substantial de zahar.

sursa foto:www.muscleandfitness.com

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.