HIT – Antrenament pentru avansati

HIT reprezinta acronimul de la “High Intensiv Training”  si presupune o metoda de antrenament “heavy duty” promovata de celebrul Mike Mentzer incepand cu anii 1970.

Metoda HIT consta in antrenamente foarte intense, scurte ca durata in timp si cu frecventa redusa.

Principiul fundamental al acestui tip de antrenament consta in executarea unui exercitiu pentru fiecare grupa musculara, dar in in sistem de superserie. Un exercitiu cu 3 serii consecutive, cu greutati crescatoare sau descrescatoare, iar fiecare serie cuprinde 4-6 repetari executate lent cu greutatea maxima posibila. Fiecare set este executat pana la epuizare, de obicei cu un partener de antrenament in preajma. Intensitatea ridicata a exercitiilor, greutatile mari folosite si efortul mare depus stimuleaza cresterea fortei si dezvoltarea masei musculare. Fiecare repetare trebuie executata cu mare atentie, se evita balansul corpului sau a greutatilor folosite, si se respecta o cadenta lenta a miscarilor executate(3-1-4-1).

Metoda HIT nu trebuie folosita permanent, fiindca supune sportivul la un risc destul de ridicat de accidentare.

Dupa un antrenament de intensitate ridicata este nevoie de o perioada de recuperare pe masura. Se recomanda antrenamentul HIT de maxim 3 ori pe saptamana, cu 1-2 zile de recuperare dupa antrenament. Pentru un antrenament complet se pot antrena 2-3  grupe musculare pe zi cu metoda “heavy duty”.

6 comments

  1. Prea greu, prea epuizant pentru a fi efectuat de 3 ori pe saptamana. Consider ca o singura data pe sapatamana e mai mult decat suficient.

  2. Un singur exercitiu cu 3-4 superserii in regim crescator/descrescator. Rupe muschiul, articulatiile sunt extrem de solicitate. Un antrenament foarte dificil.

  3. Pingback: Homepage
  4. Pingback: jfd98ayhcim

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: