Imbunatateste-ti postura cu 4 exercitii simple

dureri lombare

Stilul de viata modern ne forteaza sa adoptam anumite posturi gresite care nu ne ajuta sa avem o functionalitate optima in activitatile fizice sau in timpul liber. Statul la birou, condusul, statul pe canapea dupa munca sau orice activitate cu caracteristici sedentare, ne afecteaza din punct de vedere biomecanic prin modificarea mobilitatii articulare si aparitia dezechilibrelor musculare.

In acest articol o sa ne concentram pe articulatia umarului si restrictiile care vin odata cu pierderea mobilitatii, coordonarii sau a controlului neuromuscular.

Atunci cand vorbim de activitatile zilnice sau exercitii fizice, ridicarea unei greutati deasupra capului e destul de des intalnita, exemplu: impins deasupra capului sau ridicarea unei cutii pe un raft; in cazul in care mobilitatea nu ne permite o anumita raza de actiune, corpul compenseaza cu alte articulatii pentru a finaliza miscarea, in cazul de fata articulatia vecina, si anume zona lombara care ajunge sa fie in hiperextensie, pentru a permite flexia completa a umarului.

corectare_postura

Daca ne raportam la umar, acesta este o articulatie capabila sa execute mai multe miscari in planuri diferite (flexie/extensie, adductie/abductie, rotatie interna/externa, addutie/ abductie orizontala), insa odata cu bratul trebuie sa se miste si omoplatul/scapula care are rolul de a stabiliza bratul in diferite pozitii. Pe langa articulatia glenohumerala trebuie sa vorbim si de articulatia scapulotoracala care defapt este formata din: zona toracala, omoplat, articulatia sternoclaviculara si acromioclaviculara, toate acestea lucrand impreuna in timpul actiunii.

Atunci cand intre articulatia glenohumerala (umar) si articulatia “scapulotoracala” este o buna coordonare, bratul se poate misca fara probleme prin toata amplitudinea miscarii, de exemplu, poate ajunge in flexie la un unghi de 180 grade (deasupra capului) fara sa compenseze cu alte articulatii. Daca ritmul dintre cele doua nu este unul sincronizat, din diferite cauze: slaba activare a muschilor din regiunea respectiva, slaba extensie toracala sau rigidizarea omoplatului intr-o pozitie nefavorabila, se ajunge la o functionare proasta a articulatiei. Toate acestea avand ca si cauza principala lipsa activitatii sau stilul de viata sedentar.

Articolul complet aici: Imbunatateste-ti postura cu 4 exercitii simple | The Box Barbell Club

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: