O alimentatie sanatoasa pentru o viata frumoasa

Cred ca  acest subiect  generalizat in titlu , este un vast domeniu in care fiecare dintre noi  are cate o recomandare , un sfat , o reteta , o dieta miraculoasa care sa garanteze, cel putin teoretic  o sanatate de fier, si implicit o viata lunga si frumoasa. Inca din vechi timpuri, sefii de triburi, inalte capetenii obstesti recomandau mai ales barbatilor, un consum ridicat de produse provenite din regnul animal, sau vegetal, care ofera energie suplimentara necesara in lupta pentru suprematie sau pentru supravietuire.

Se  cunosc foarte  bine celebrele mituri  care circula in lumea nutritiei, alimentatiei sau gastronomiei care  exprima dependenta  functionarii decente a  corpului uman de   prezenta in alimentatia zilnica a proteinelor(carne, oua,lactate), glucidelor( zahar,cereale, paste), lipidelor sau grasimilor (ulei, unt) si a vitaminelor si mineralelor( fructe si legume).

O alimentatie sanatoasa  si echilibrata trebuie sa contina zilnic o combinatie  bine proportionata intre toate elementele amintite mai sus, astfel incat , sinteza lor sa ofere corpului uman , necesarul zilnic caloric, pentru desfasurarea in conditii normale a activitatilor cotidiene. Necesarul zilnic de calorii, pentru o alimentatie sanatoasa, depinde la fiecare individ in parte de:  greutatea corporala, de inaltime, varsta, sex si modul de viata( sedentar, activ, superactiv). Necesarul zilnic de calorii pentru un om  clinic sanatos  cu activitati  fizice normale se incadreaza in intervalul 2000-2300 de calorii/zi. Aceste date numerice se schimba in cazul persoanelor cu activitati fizice de nivel inalt ( ex. sportivii), unde necesarul caloric necesar intro- zi   se ridica peste valoarea de 3000.

Un indicator foarte important in stabilirea unei alimentatii sanatoase, este masa corporala, numit si sitemul BMI(Body Mass Index). Un indicator BMI sanatos se situeaza intre valorile de 18.5 si 24.99. In functie de indicatorul BMI se poate stabili  cu ajutorul unui medic nutritionist  , o lista de alimente indicate si implicit o alimentatie speciala(dieta) pentru a reduce acest indice la valori normale in caz de supraponderabilitate, sau pentru a creste valorea lui in caz de subponderabilitate.

Alimentatia zilnica este structurata in 3 mese principale (mic dejun, pranz si cina) si minim 2 gustari usoare (fruncte, fursecuri, alune, etc.) intercalate intre mesele principale . Fiecare dintre cele 3 mese zilnice sunt la fel de importante iar pentru  o viata sanatoasa din punct de vedere nutrutional , nu trebuie omisa nici una dintre ele.

Concluzia  : “Sa mancam sanatos pentru a trai frumos “

28 thoughts on “O alimentatie sanatoasa pentru o viata frumoasa”

  1. Hello there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick. I’m thinking about making my own but I’m not sure where to start. Do you have any points or suggestions? Many thanks

  2. Pingback: Caseina, creatina si cafeina | Rominho's blog

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *