Obiceiuri sănătoase pentru corp și minte

Stilul nostru de viață determină modul în care ne simțim atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Adesea, programul încărcat ne distrage de la lucrurile cu advărat importante pentru noi, având tendința să avem tot mai puțină grijă de bunăstarea noastră. 

Dacă simți că ai putea face mult mai mult pentru tine, aceste sfaturi te vor ajuta să îți echilibrezi nevoile și stările, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

Deoarece mintea și corpul nostru sunt într-o legătură strânsă, adevăratul echilibru este dobândit atunci când cele două sunt în armonie.

Aceasta, la rândul ei, poate fi obținută cu ajutorul unor practici sănătoase, care să te dezvolte din orice punct de vedere.

fericireSfaturi pentru o viață sănătoasă și fericită!

Dr. Vasi Rădulescu, renumit medic român, dezvăluie 15 lucruri pe care le poți face zilnic pentru a avea o viață mult mai fericită, armonioasă și un corp mai sănătos!

Controlează caloriile consumate

Regula CCC (cred că am inventat acronimul chiar acum) e sfântă dacă vrei să te menții la o masă corporală optimă sau dacă intenționezi să slăbești. Nu ai nevoie de niciun sport, cheia stă în alimentație. Sportul îl practici pentru tonus fizic și psihic. Cam 2/3 din calorii trebuie consumate în prima jumătate a zilei.
 
Trăiește totul cu uimire
 
Deschide larg ochii și bucură-te ca un copil de toate lucrurile care se întâmplă în jurul tău. O ploaie, o formă de nor, o bucată de gheață, un cântec de mierlă, conectează-te cu ele mereu și rămâi uimit de minunile naturii.
 
Fă lucruri
 
Dacă un lucru îți ia câteva minute să îl faci, nu-l lăsa pe mâine, ci fă-l chiar acum! Plătește o factură, spală vasele, fă curat, rezolvă ceva la o instituție, scrie o pagină la cartea ta; când rezolvi lucruri te simți din ce în ce mai bine.
 
Meditează măcar zece minute pe zi
 
Retrage-te undeva doar tu cu tine și eliberează-ți mintea de gânduri inutile. Respiră adânc, vizualizează cum aerul intră prin toate căile respiratorii, ține-l în plămâni câteva secunde bune și apoi eliberează-l în expir prelung. Repetă asta, iar și iar. Te detensionezi, te liniștești, te umpli de energie, vezi totul altfel.
 
Îmbrățișează creativitatea
Eu scot telefonul, într-o pauză, și scriu un text scurt, pe fugă. Sau pregătesc, seara târziu, un material nou. Sau inventez ceva și-mi surprind prietenii. Fără creativitate aș fi un om anost. Scrie, compune, inventează, desenează, imaginează. Când faci ceva creativ, viața ta devine mult mai interesantă.
 
Simplifică, nu complica
Păstrează mai puține lucruri materiale în jurul tău. Redu cheltuielile inutile. Renunță la oamenii care te trag în jos cu energiile lor negative. Redu opțiunile multiple care îți solicită mintea. Simplifică tot ce poți.
 

Stai departe de social media o bună parte din zi

 
Îți va crește semnificativ atenția pe ceva important. Vei spori eficiența într-un anume proiect. Vei simți că apreciezi altfel viața reală.
 
Stai ancorat în clipa prezentă
 
La naiba cu trecutul, îți poate aduce nefericire. La naiba cu viitorul, totul va fi oricum bine. Bucură-te de fiecare clipă și apreciază ceea ce ai: persoană iubită, prieteni, familie, puține lucruri materiale, multă uimire la fenomenele care se petrec în jur. Acum și aici.
 
Fă un duș cu apă mai rece
 
Părul îl speli cu apă călduță, corpul îl speli cu apă a cărei temperatură o scazi progresiv, cât suporți. Te vei simți minunat. Vei scăpa de anxietate și de alte tensiuni interioare. Te vei umple de energie. Vei realiza că mintea îți va merge altfel.
 
Renunță la televizor
 
Serios. Îți bați joc de creierul tău dacă stai cu orele vizionând emisiuni în care niște neica-nimeni vorbesc despre nimic. Televizorul e pierdere de timp prețios, pe care nu ți-l dă nimeni înapoi.
 
Citește în fiecare zi, cât de mult poți
 
Ia o carte cu tine oriunde, la metrou, la o cafenea, la job. Îți dai seama că reții puțin din ce citești, dar în realitate totul trece prin subconștient, generează noi idei, construiește conexiuni, te dezvoltă. În plus, cititul e o formă de meditație. Ajungi în locuri multiple fără să miști din loc. Recurge seara la un roman de ficțiune, mintea se liniștește mai bine așa, vei dormi mai eficient.
 
Pune preț pe somn, opt ore pe zi sunt sfinte.
 
Aruncă telefonul (trece-l pe DND sau mod avion sau lasă-l în bucătărie – alarma o poți seta pe un mic ceas clasic), retrage-te într-o cameră întunecată (elimină luminițele de la diverse aparate), citește un text fictiv sub lumina lămpii, evită alimentele, alcoolul și apa înainte de culcare (dacă bei apă multă, rinichii se perfuzează mai bine când stai la orizontală, vei umple vezica și te vei trezi noaptea să mergi la baie).

Ieși din zona ta de confort

 
Sau mai bine zis, lărgește-o pe cea actuală. Altfel nu vei evolua niciodată. Dacă o iubești, spune-i. Dacă vrei jobul respectiv, luptă pentru el. Dacă vrei o colaborare, trimite o mie de emailuri. Încearcă, explorează, fă ceva nou. Învață un lucru, chiar dacă pare mărunt. Ai curaj. Nu contează cât greșești, cât ești respins, cât ești judecat. O singură viață ai.
 
Spune un lucru pozitiv când ajungi seara acasă
 
Da, ți se vor întâmpla multe chestii negative în trafic, la un ghișeu, la birou. Dar și multe pozitive. Când ajungi acasă, povestește ceva frumos celorlalți. La naiba cu relele! Vei seta energii pozitive și vei vedea cum ceilalți se vor plia pe starea impusă de tine.
 
Mai puține scuze
 
Mă doare una și alta, sunt obosit, nu am energie, mi-e teamă, nu am chef. Pentru ceilalți, vei fi un ghimpe în pulpa degetului. Renunță la toate scuzele și începe să faci lucruri, să ieși din zona de confort, să-ți recâștigi forma și ritmul, să-i uimești pe cei de lângă tine cu optimismul tău. Nimeni nu vrea prieteni care se plâng tot timpul”, scrie Dr. Vasi Rădulescu pe o rețea de socializare.

Sursa: Obiceiuri sănătoase pentru corp și minte. Aplică-le zilnic!

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: