Provocarea primaverii. Scapa rapid de kilograme si de inflamatii in 21 de zile

Provocarea primaverii poate incepe chiar de azi.

Au trecut sarbatorile de Paste, te-ai bucurat de mese bogate, acum ai nevoie de o schimbare. Una care sa te ajute sa scapi de kilogramele in plus si sa reduci inflamatiile din corp.

Dupa sezonul de iarna si mai ales dupa excesele culinare facute la sarbatori, corpul este obosit si are nevoie de o pauza; de o pauza de la consumul de alimente si mancaruri grele, bogate in calorii si care genereaza si inflamatii. Iar perioada aceasta este potrivita pentru asa ceva. Primavara in sine, inseamna schimbare.

Primul pas din provocarea primaverii este sa identifici acele alimente consumate des si chiar in exces. Iar daca esti sincer cu tine, de pe lista nu ar trebui sa lipseasca zaharul si painea; zaharul rafinat si painea din faina alba.

Provocarea primaverii consta in renuntarea definitiva la consumul de zahar rafinat sau paine pentru o perioada de minim 21 de zile.

Depinde de care ai abuzat pana acum. Daca e vorba de paine, atunci scoate din meniul zilnic orice produs care este facut sau contine faina alba. De ce faina alba? Pentru ca e faina rafinata industrial, fara nutrienti esentiali (fibre, minerale, proteine), care are doar calorii goale. E nasoala si afecteaza corpul din doua directii. In exterior, faciliteaza acumularea de grasime in zona abdominala, solduri si coapse. Iar in interior, consumul in exces de paine alba cauzeaza infectii grave si boli autoimune, precum si boala celiaca (intoleranta la gluten).

Citeste: Ce este intoleranta la gluten si care sunt simptomele specifice?

Alternativa la painea alba este desigur painea din faina integrala, indeosebi cea facuta acasa; sau rondele din orez integral, wasa, sau crackers facuti tot din faina integrala. Dar nici in cazul acestora nu trebuie un exagerat.

Pe de alta parte, excesul de zahar este mult mai frecvent si mult mai daunator pentru sanatate si pentru silueta.

Excesul de zahar rafinat creste colesterolul si tensiunea arterială, cauzeaza cancer, diabet si boli de inima. Plus ca zaharul este inamicul no.1 al taliei si al greutatii corporale optime.

Trebuie facuta o diferenta clara intre zaharul rafinat si sursele de zahar naturale (fructe, miere, stevie, lactoza din lapte). Acestea suna mai sanatoase, cu conditia sa nu se exagereze.

Marea problema cu zaharul este ca creaza dependenta. Motiv pentru care, renuntarea brusca la consumul de dulciuri este grea si implica multa vointa. Dar merita toate eforturile!

Citeste: De ce apare si cum potolim pofta de dulce?

Ca si ajutor, specialistii de la health.com recomanda consumul de grasimi sanatoase precum avocado, nuci sau ulei de masline. Acestea taie pofta de dulce. Sau cand situatia devine critica, o banana sau o bucata de ciocolata neagra cu minim 75% cacao.

Prima saptamana e mai greu, pana se obisnuieste organismul (mai precis creierul) fara zahar. In urmatoarele saptamani se va resimti tot ma putin nevoia de dulce. Important este sa se pastreze un orar fix al meselor si sa se evite senzatia de foame. Iar dupa 21 de zile provocarea devine un obicei. Creierul uita “ce gust are zaharul” si isi procura doza de fericire din alte surse, mai naturale si mai sanatoase. Schimbarea a fost realizata cu succes.

Ce zici? Accepti provocarea primaverii?

sursa: doctorulzilei.ro

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: