Regim alimentar recomandat persoanele predispuse la ingrasare

“Mananc ca sa traiesc, nu traiesc ca sa mananc”.

Plecand de la aceasta convingere valabila pentru toata lumea, persoanele predispuse la ingrasare si obezitate au o grija in plus: sa acorde atentie deosebita regimului alimentar.

Ovidiu Bojor – fondatorul fizioterapiei romane moderne- sustine ca obiceiurile alimentare gresite sunt prezente inca din copilaria persoanelor cu tendinta de ingrasare. Pentru o reechilibrare a metabolismului si o pierdere in greutate nu se recomanda dietele drastice, cu zile intregi de infometare, deoarece acestea au un efect de bumerang ( kg pierdute se vor pune la loc imediat).

Pentru aceste persoane se recomanda o scadere ponderala controlata (1kg/saptamana). Se vor reduce gradual 200 calorii/zi pana se ajunge la un aport caloric de 1200-1500 calorii/zi (dar nu mai putin). Pentru rezultate notabile, acest regim alimentar trebuie mentinut pentru o lunga perioada de timp (3-4 luni).

Alimente recomandate in dieta zilnica:
  • salate de cruditati (spanac, rosii, castraveti, ardei, morcovi, salata, telina, patrunjel, marar, ceapa, usturoi, varza alba si rosie, conopida si dovlecel);
  • supa de rosii, sfecla rosie sau legume afara paste sau carne;
  • carne slaba(peste, pui, curcan) si produse lactate degresate;
  • paine neagra sau integrala, fasole pastai, ciuperci, orez integral sau nuci;
  • desertul ideal este format exclusiv din fructe proaspete (mere, pere, gutui, cirese, visine, fructe de padure, citrice);
Alimente interzise:
  • zaharul si dulciurile concentrate sunt total interzise;
  • pastele fainoase, orezul alb, cartofii, pizza, popcorn;
  • carnea grasa, mezelurile si alimentele procesate, conserve, maioneza, sosuri si produse fast-food, margarina, branzeturi grase;
  • bauturi carbogazoase, alcoolul si tutunul.

Nu uita! Micul dejun este obligatoriu intr-un program de 3 mese principale si 2 gustari intre mese. Fiecare mare contine salate, supe de legume iar ultima masa la ora 19:00. Nu se consuma lichide in timpul meselor, iar dupa masa se recomanda o plimbare usoara. Se renunta la gusturile consistente dintre mese.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.