Alimentație

Regim alimentar recomandat persoanele predispuse la ingrasare

07/09/2015

“Mananc ca sa traiesc, nu traiesc ca sa mananc”.

Plecand de la aceasta convingere valabila pentru toata lumea, persoanele predispuse la ingrasare si obezitate au o grija in plus: sa acorde atentie deosebita regimului alimentar.

Ovidiu Bojor – fondatorul fizioterapiei romane moderne- sustine ca obiceiurile alimentare gresite sunt prezente inca din copilaria persoanelor cu tendinta de ingrasare. Pentru o reechilibrare a metabolismului si o pierdere in greutate nu se recomanda dietele drastice, cu zile intregi de infometare, deoarece acestea au un efect de bumerang ( kg pierdute se vor pune la loc imediat).

Pentru aceste persoane se recomanda o scadere ponderala controlata (1kg/saptamana). Se vor reduce gradual 200 calorii/zi pana se ajunge la un aport caloric de 1200-1500 calorii/zi (dar nu mai putin). Pentru rezultate notabile, acest regim alimentar trebuie mentinut pentru o lunga perioada de timp (3-4 luni).

Alimente recomandate in dieta zilnica:
  • salate de cruditati (spanac, rosii, castraveti, ardei, morcovi, salata, telina, patrunjel, marar, ceapa, usturoi, varza alba si rosie, conopida si dovlecel);
  • supa de rosii, sfecla rosie sau legume afara paste sau carne;
  • carne slaba(peste, pui, curcan) si produse lactate degresate;
  • paine neagra sau integrala, fasole pastai, ciuperci, orez integral sau nuci;
  • desertul ideal este format exclusiv din fructe proaspete (mere, pere, gutui, cirese, visine, fructe de padure, citrice);
Alimente interzise:
  • zaharul si dulciurile concentrate sunt total interzise;
  • pastele fainoase, orezul alb, cartofii, pizza, popcorn;
  • carnea grasa, mezelurile si alimentele procesate, conserve, maioneza, sosuri si produse fast-food, margarina, branzeturi grase;
  • bauturi carbogazoase, alcoolul si tutunul.

Nu uita! Micul dejun este obligatoriu intr-un program de 3 mese principale si 2 gustari intre mese. Fiecare mare contine salate, supe de legume iar ultima masa la ora 19:00. Nu se consuma lichide in timpul meselor, iar dupa masa se recomanda o plimbare usoara. Se renunta la gusturile consistente dintre mese.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: