shake_proteic
Recuperare

Shake proteic numa’ bun dupa antrenament. Reteta mea favorita.

09/20/2019

Un shake proteic ma scoate de fiecare data din dilema “Ce sa mananc dupa antrenament?”

Il pregatesc super rapid, il pot lua cu mine la birou si contine tot ce are corpul meu nevoie dupa un antrenament instovitor.

Studii recente au aratat ca o combinatie de proteine cu carbohidrati administrata in intervalul de 2 ore dupa antrenament, aproape dubleaza raspunsul insulinic, ceea ce conduce la cresterea cantitatii de glicogen muscular (recuperare eficienta). Raportul optim intre carbohidrati si proteine este de 4 g de carbohidrati pentru fiecare gram de proteine.

Dr. Serban Damian

Ce vezi mai joi, sunt ingredientele pe care le pun in shake-ul proteic post-antrenament:

  • 250-300 ml baza lichida ( de obicei apa; rareori lapte sau suc de fructe);
  • 1 cupa (30g) concentrat proteic din zer (80%);
  • 70-80 g  fulgi de ovaz macinati;
  • 1 banana bine coapta;
  • 1 lingura unt de arahide;
  • 1 ling. scortisoara.

Mixez bine totul intr-un blender pana se obtine o compozitie omogena. Il pun intr-un shaker daca vreau sa il iau cu mine, sau il beau direct din vasul blender-ului.

Un astfel de shake proteic imi ofera cam 40 g  de proteine, 70 g carbohidrati si 10 g de grasimi. Iar ca si calorii, intre 550 si 600. Numa’ bine pentru prima masa a zilei 😉

Only registered users can comment.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu: