Superalimente de primavara. Consuma-le cu incredere!

A venit primavara frumoasa, iar sistemul imunitar este slabit (dupa sezonul rece) si are nevoie de intariri. Consumul unor alimente aflate la indemana noastra ajuta la consolidarea sistemului imunitar. Un sistem imunitar solid ne ajuta sa evitam virozele respiratorii, gripa si alte afectiuni respiratorii specifice primaverii.

Mai jos sunt prezentate cateva alimente cu proprietati miraculoase, denumite sugestiv superalimente:

ciuperci2Ciupercile sunt alimente subapreciate, dar au un continut ridicat de fibre si vitamine (B1, B2, B3, B6), precum si acid folic, potasiu, cupru, fier, fosfor si seleniu. Acest lucru le ofera statutul de superalimente. Ciupercile nu contin grasimi, nu au zahar sau sare si sunt recomandate in dietele de slabit (dieta Dukan, dieta disociata).

rodieRodiile prin continutul ridicat de polifenoli, consumul regulat reduce riscul de accidente cardiovasculare si scade riscul aparitiei aterosclerozei. Rodia creste rezistenta organismului la infectii si afentiuni ale sangelui. Rodiile contin si un procent ridicat de vitamina C, cam jumatatea din necesarul zilnic pentru o persoana adulta (1 rodie).

Citeste10 alimente pentru o viata sanatoasa

castravetiCastravetii contin potasiu, fosfor, calciu, magneziu, fier, zinc, vitaminele C, B1, B2, B6, PP, provitamina A care ajuta la o buna circulatie sangvina si sunt indicati impotriva îmbatranirii celulelor. Au un continut ridicat de apa (95%), dar si o multitudine de vitamine si minerale, fapt care ii recomanda pentru curele de detoxifiere specifice sezonului.

Citeste: Dieta mediteraneana

mereMerele constituie cea mai importanta sursă de pectina, o fibra naturală care are multe efecte benefice asupra sanatatii. Merele scad nivelul olesterolului, previn cancerul pulmonar si afectiunile cardiace si regleaza glicemia. Merele contin o cantitate mare de antioxidanti care ajuta la  intarirea imunitatii si la detoxifierea organismului.

Acestea sunt doar cateva superalimente dintr-o lista care mai contine printre altele: afinele, smochinele, ceaiul verde, rosiile, chili, ghimbir, scortisoara, cartofii dulci sau spanacul.

Sursa text aici.

2 comments

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: