Tabata – un nou tip de antrenament

TabataAntrenamentul de tip Tabata este o noua forma de miscare usor de urmat.

Tabata este un antrenament în intervale; mai exact, trebuie sa executi un exercitiu la intensitate maxima(20 sec.) dupa care sa iei o pauza(10 sec.), totul de 8 ori (timp de 4 min.). Pauza intre exercitii este de 1 minut.

Antrenamentul Tabata a fost dezvoltat  in Japonia  de catre Izumi Tabata. Tot ce ai nevoie pentru a executa un antrenament Tabata este un jurnal(caiet) in care sa notezi exercitiile si rezultatele obtinute. Daca ai acces la internet poti folosi acest timer sau sa folosesti aplicatia pentru smartphone sau tableta.

Esti pregatit sa incepi antrenamentul Tabata? Inainte de toate stabileste-ti un obiectiv: arderea stratului adipos, imbunatatirea andurantei, cresterea masei musculare sau definirea masei musculare.

Exercitii potrivite pentru Tabata: 
Reguli de baza in antrenamentul Tabata:
  • modul de executie trebuie sa fie la intensitate maxima. Cele 10 sec pauza sunt necesare;
  • in pauza pur si simplu, odihneste-te, fara alte activitati;
  • incalzirea obligatorie: 5 min. de antrenament cardiovascular la intensitate ridicata;
  • la final de antrenament, 5 min. de antrenament cardiovascular la intensitate usoara;
  • la primul antrenament, executa 2 exercitii. La urmatorul antrenament mai adauga un exercitiu;
  • pune accent pe calitate. 5 exercitii de intensitate maxima sunt mai eficientte decat 10 exercitii de intensitate lenta;
  • pentru incepatori se recomanda 4 serii / exercitiu (2 min.), iar treptat ajungi la 8 serii (4 min.);
  • acest antrenament nu se recomanda  persoanelor hipertensive sau cu afectiuni ale inimii.

Mai jos sunt prezentate 2 tipuri de antrenament Tabata:

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.