Top 10 suplimente nutritive pentru sportivi

suplimenteExista sute de cutii si recipiente cu pastile divers colorate si de forme diferite, numite generic suplimente nutritive.

Toate au efecte mai mult sau mai putin benefice, dar exista o serie de suplimente esentiale pentru orice sportiv si pentru orice persoana activa.

Lista celor mai apreciate si recomandate suplimente nutritive pentru sportivi se regasesc mai jos:

1. Borul pentru protectia impotriva cancerului. Doza recomandata este de 3 mg/zi.

2. Calciu pentru controlul greutatii si protectia oaselor. Doza recomandata zilnica este de 1200 mg/zi, jumatate administrata dimineata si jumatate seara pentru a maximiza absortia.  O portie de 250 ml lapte contine 300 mg de calciu.

3. Crom pentru mentinerea nivelului normal de insulina. Doza zilnica: 35 microg/zi.

4. Coenzima Q10 pentru stimularea energiei. Medicii specialisti recomnda 100 mg/zi.

5. Creatina pentru stimularea cresterii musculare si stimularea memoriei. Se recomanda o doza de 5g/zi in combinatie cu un shake proteic pentru eficienta maxima. Atentie , creatina monohidrata face retentie de apa in organism.

6. Acid folic pentru eliminarea riscului de Alzeihmer. Doza zilnica: 500 microg/zi.

7. Glucozamina pentru a proteja articulatiile.  Doza recomandata este de 1500mg/zi si se recomanda sa fie administrat in combinatie cu condroitina.

8. Omega 3 pentru protectia inimii. Pentru o persoana sanatoasa se recomanda zilnic 1000 mg.

9. Seleniu pentru lupta imsuplimente nutritivepotriva cancerului. Se recomanda o doza de 200 microg/zi pentru o persoana sanatoasa.

10. Vitamina E pentru incetinirea imbatranirii si cresterea potentei.  Peste 45 UI(unitati internationale) reprezinta o doza zilnica recomandata.

4 comments

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: