Top 10 suplimente nutritive pentru sportivi

suplimente_nutritive

suplimenteExista sute de cutii si recipiente cu pastile divers colorate si de forme diferite, numite generic suplimente nutritive.

Toate au efecte mai mult sau mai putin benefice, dar exista o serie de suplimente esentiale pentru orice sportiv si pentru orice persoana activa.

Lista celor mai apreciate si recomandate suplimente nutritive pentru sportivi se regasesc mai jos:

1. Borul pentru protectia impotriva cancerului. Doza recomandata este de 3 mg/zi.

2. Calciu pentru controlul greutatii si protectia oaselor. Doza recomandata zilnica este de 1200 mg/zi, jumatate administrata dimineata si jumatate seara pentru a maximiza absortia.  O portie de 250 ml lapte contine 300 mg de calciu.

3. Crom pentru mentinerea nivelului normal de insulina. Doza zilnica: 35 microg/zi.

4. Coenzima Q10 pentru stimularea energiei. Medicii specialisti recomnda 100 mg/zi.

5. Creatina pentru stimularea cresterii musculare si stimularea memoriei. Se recomanda o doza de 5g/zi in combinatie cu un shake proteic pentru eficienta maxima. Atentie , creatina monohidrata face retentie de apa in organism.

6. Acid folic pentru eliminarea riscului de Alzeihmer. Doza zilnica: 500 microg/zi.

7. Glucozamina pentru a proteja articulatiile.  Doza recomandata este de 1500mg/zi si se recomanda sa fie administrat in combinatie cu condroitina.

8. Omega 3 pentru protectia inimii. Pentru o persoana sanatoasa se recomanda zilnic 1000 mg.

9. Seleniu pentru lupta imsuplimente nutritivepotriva cancerului. Se recomanda o doza de 200 microg/zi pentru o persoana sanatoasa.

10. Vitamina E pentru incetinirea imbatranirii si cresterea potentei.  Peste 45 UI(unitati internationale) reprezinta o doza zilnica recomandata.

4 thoughts on “Top 10 suplimente nutritive pentru sportivi”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *