Vrei sa mananci sanatos? Urmeaza cativa pasi simpli si eficienti

Te-ai hotarat! Vrei sa faci tranzitia de la o alimentatie dezechilibrata si nesanatoasa la o alimentatie asa cum iti recomanda orice nutritionist.

Excelent, dar nu uita: procesul este foarte greu, iar pentru a reusi ai nevoie de multa vointa si rabdare. Sau mai simplu, trebuie sa iti dai seama ca sanatatea are prioritate si merita orice sacrificiu. Poate te ajuta urmatoarele idei pentru a porni spre “sanatate”:

  1. Incepe prin a schimba masa de dimineata. Inlocuieste mezelurile si produsele din carne procesata cu 2-3 oua fierte; inlocuieste painea alba cu painea integrala si cerealele cu ciocolata si diferite arome cu cerealele integrale (ovaz, secara, orz);
  2. Ingredientele trebuie sa iti fie familiare. Cand citesti eticheta produsele, e musai sa intelegi acei termeni (ce inseamna si ce provenienta au). Ca si o recomandare simpla: evita produsele cu mai multe de 5 ingrediente si cele care contin indulcitori artificialie (aspartam-E951, sucraloza-E955);
  3. Analizeaza continutul de zahar al alimentelor.  Pe orice eticheta vei regasi continutul de zahar (zahar procesat fara indoiala) al produsului care ar urma sa il cumperi din supermarket. Daca cantitatea de zahar pe o portie depaseste 8-10 g, lasa acel produs pe raft.
  4. Scapa de alimentele nesanatoase din bucataria ta. Arunca la gunoi orice produs alimentar care nu inspira incredere (chips-uri, mezeluri, conserve de carne procesata, sosuri, etc.). Repeta operatiunea si in frigider.
  5. Aprovizionarea. Pune in frigider si in camară alimente curate, sanatoase si cat mai naturale (legume si fructe proaspete, oua, produse lactate cu grasimi putine, ciocolata neagra, paste integrale, etc.);
  6. Gateste si mananca acasa. Pe cat posibil nu lasa pe altii sa iti pregateasca mancarea. Alege tu ce sa mananci. Alege cele mai bune alimente pentru sanatatea ta. Pregateste-ti mesele pentru mai multe zile si depoziteaza-le in caserole frumos ordonate in frigider.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.