Vrei sa mananci sanatos? Evita combinatiile “fatale” din farfurie

Pentru a functiona normal, “masina-om” are nevoie de “combustibil” de cea mai buna calitate.

Dar nu e suficient doar sa ii furnizam combustibil, trebuie sa ii oferim posibilitatea sa il consume corect. Carbohidratii complecsi, proteinele vegetale sau animale, grasimile nesaturate, vitaminele si mineralele atat de necesare organismului, combinate necorespunzator pot face mai mult rau decat bine. Asadar aceste combinatii “fatale” trebuie evitate si eliminate din alimentatia zilnica. Asta spun nutritionistii, iar eu sustin si promovez aceasta idee:

1. Carne cu paine. Regula de baza: carnea(continut ridicat de proteine) nu se combina cu carbohidrati (paine, paste, etc.). Recomandare: combina carnea cu legume (salata, rosii, ardei, varza, spanac, etc.);

2. Produse lactate cu paine. Laptele, branza, iaurtul contin cantitati insemnate de calciu. Painea consumata alturi de produse lactate, reduce foarte mult absortia de calciu datorita mediului bazic rezultat in stomac;

3. Cartofi cu paine. Regula de baza in nutritie: carbohidratii se consuma individual si nu in combinatie la aceeasi masa;

4. Fructe imediat dupa masa. Fructele se consuma doar proaspete si nu din compot si ca masa/gustare individuala.

5. Salata de fructe. Nu combinati fructele dulci (mere, pere, banane, struguri, cirese) cu citrice (portocale, grapefruit, lamai);

6. Nu combina proteinele. Anumite diete recomanda consumul de carne, oua sau branza la aceeasi masa. Total gresit, pentru ca sunt diverse surse de proteine cu timp de digestie si absortie diferit, iar ficatul tau va fi suprasolicitat.

Medicii nutritionisti ne avertizeaza asupra combinatiilor alimentare nerecomandate: „Asocierile nepotrivite de alimente pot cauza kilograme in plus, celulita, degenerari ale tesuturilor si probleme de digestie”

sursa: www.gandul.info

8 comments

  1. As fi curios sa vad literatura stiintifica pe care bazezi aceste afirmatii, una mai ridicola decat cealalta.

  2. Am vazut ca ai scris pe pagina ta de Fb ca dedici o mare parte din timpul tau citind si invatand… in acelasi timp recomanzi cure de “detoxifiere” de la Dr. Oz. Iti recomanzi sa incepi sa inveti de la oameni precum Martin MacDonald, Lyle McDonald, Alan Aragon sau Eric Helms, daca chiar vrei sa ajuti oamenii.

  3. @Andrei: Mi-ar placea sa iti sustii ideile si afirnatiile cu argumente

  4. “Ce am scris eu in articol respecta principiile de baza ale nutritiei echilibrate. ” Ce ai scris tu respecta niste aberatii, pe care le-ai scris fara sa citezi surse stiintifice.
    “un studiu foarte interesant regasit aici ” vad ca nu stii sa faci diferenta nici dintr-un studiu si o pagina web. Nu stiu de ce ma mir, cand te contrazici singur, si sustii ca legumele nu contin carbohidrati, de exemplu. Celelalte “reguli” sunt si mai ridicole.
    “Asta spun nutritionistii” Cine spune asta, ce nutritionist? Orice nutritionist care isi bazeaza practica pe stiinta, asa cum ar fi normal, si nu pe afirmatii date de dr. Oz sau alt escroc, si-ar da cu capul in perete daca ar vedea asta. Dar daca tu sustii in continuare aceste afirmatii, te invit la o dezbatere pe Facebok. O sa traduc in engleza ce ai scris si o sa etichetez cativa nutritionisti/profesori, sa vedem ce parere au. Ce spui?

  5. @andrei de ce esti hatter? ai putea sa apreciezi astfel de informatii pe intelesul tururor. comentariile tale denota doar lipsa de fairplay. trist.

Părarea ta contează! Lasă un comentariu:

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: